اجتماعیاسلاید شو

مدیر عامل انجمن مراقبت زیبایی مشهد در سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین مطرح کرد:

رئیس جمهور حمایت علنی از کارآفرینان را دنبال نماید/ لزوم تدبیر جهت بیمه مدیران آموزشگاه ها

کد خبر : 45397

در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری، تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین نام گذاری شده، طبق تاکید معظم له این شعار نباید فقط در سربرگ ها و بنرها دنبال شود بلکه به معنای واقعی دولت و همه مسئولین برای تحقق عملی آن بکوشند و موانع کارآفرینی را رفع نمایند.

به گزارش صبح مشهد، مدیر عامل انجمن مراقبت زیبایی مشهد در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که هم اکنون بیش از ۲۷۰ آموزشگاه مراقبت زیبایی در مشهد دارای مجوز هستند، افزود: از این تعداد حدود نیمی در روزهای سخت پساکرونایی مشغول فعالیت می باشند.

رعنا وثوق در خصوص مشکلات واحدهای آموزشگاهی مشهد افزود: یکی از نیازهای مهم مدیران آموزشگاه ها مسئله بیمه و بازنشستگی است و طبق قوانین موجود سازمان تامین اجتماعی اجازه بیمه پردازی اجباری به مدیران آموزشگاه ها به بهانه کارفرما بودن را نمی دهد و این موضوع باعث شده خیلی از متصدیان آموزشگاه ها که اغلب زنان سرپرست خانوار و دارای فرزندان آماده ازدواج نیز می باشند، در سنین بالا و خستگی جسمی جهت تامین معاش خود به کار ادامه داده و هیچ بازنشستگی برای آنها متصور و امکان نیست!

وی از جناب حجه الاسلام رئیسی، رئیس جمهوری درخواست کرد طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کارآفرینان، موضوع بیمه مدیران آموزشگاه ها را با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی تدبیر و قوانین موجود را جهت افزایش امید مردم و کارآفرینی، اصلاح نمایند.

وی از اجرای برخی قوانین بصورت تبعیض آمیز بین آموزشگاه داران گلایه و با تاکید بر این که شرایط باید برای همه یکسان و رانت ها به اصطلاح حذف شوند، گفت: امروز در مشهد فقط به ۲۲ آموزشگاه مجوز سالن ایزوله و تاتو داده اند در حالی که طبق بخش نامه های خود وزارت بهداشت، رنگ های موجود در بازار جهت تاتو هنوز مورد تایید نیست! لذا این تبعیض هم باید اصلاح و قانون و تسهیلات برای همه یکسان اجرا شود.
راجع به اموزش آرایش دایم هم بگویم، درتمام کشور مجوز آموزش دادند چرا در مشهد مجوز نمی دهند مسولین پاسخ دهند این خودش یک رانت میباشد همه باید ازامتیاز یکسان برخوردارباشند..

جناب اقای استاندار محترم دستورات لازم را به ادارات ابلاغ نمایند، استثنا نباید صورت بگیرد، به دیگران ظلم میشود، مدیران اموزشگاهها باید همه از این مجوز طبق ضوابط اجرا و آموزش دهند.

وثوق ادامه داد: سالانه هزاران نفر از هنرجویان علاقه مند به هنر آرایشگری بانوان جهت تکمیل دوره های آموزشی به کشورهای همسایه سفر می کنند که این علاوه بر خروج میلیون ها دلار ارز از کشورباعث بروز صدمه های جدی به کیفیت آموزش بومی کشورمان خواهد شد، در حالی که می توان با دعوت از اساتید مجرب خارجی و داخلی و با برگزاری همایش های آموزشی در داخل این جریان آسیب زننده را معکوس و بهینه کرد.

وی تاکید کرد: آموزش و همایش فقط دانش افزایی و به روز رسانی نیست بلکه معضلات و برخی آسیب ها هم به تفصیل در آن مطرح می شود به عنوان مثال برخی کاشت ناخن ها باعث ایجاد عفونت قارچی پوست و باعث مشکلات جدی سلامتی می شود که لازم است آرایشگر این مسائل مهم را فرابگیرد.

رعنا وثوق افزود: در دو سال گذشته و همزمان با کرونا و محدودیت های کاری صنوف مختلف، آموزشگاه های مراقبت زیبایی در چارچوب قوانین ستاد ملی مقابله با کرونا، اقدام به تعطیلی واحدهای خود نمودند و این در حالی بود که بسیاری از آنان در فضاهای استیجاری، پرداخت مالیات و عوارض و همچنین با هزینه های بالای مواد آموزشی آرایشی دست و پنجه نرم می کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه در خلا نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی آرایشگران، عده ای معدود با تخلف از مقررات ستاد کرونا، فعالیت های زیر زمینی خود را ادامه و حتی به جذب هنرجو نیز پرداختند که این کار علاوه بر خطرات جانی باعث افت شدید کیفیت آموزش و افزایش میزان شکایات از عملکرد صنف بانوان آرایشگر در اتحادیه و سایر مراجع قانونی شد.

وی همچنین دستور العمل های جدید وزیر خلاق و خوش فکر وزارت خانه کار در خصوص تسهیل اعطای پروانه آموزشگاه طی مدت زمان ۳ روز را خیلی متناسب با شرایط روز ندانست و با اظهار گلایه از این بخش نامه وزارتی که باعث ازدیاد آموزشگاه ها خارج از نیاز کلان شهر مشهد خواهد شد، افزود: افزایش تعداد آموزشگاه ها لزوما به ایجاد رقابت جهت ارائه خدمات بهتر منجر نخواهد شد بلکه در فقدان زیر ساخت های مناسب اشتغال برای هنرجویان فارغ التحصیل شده موجب تراکم متقاضیان جذب بازار کار و اتلاف سرمایه های انسانی و ریالی و گرایش آنان به سوی مشاغل کاذب دیگر خواهد شد. لذا درخواست دارم بیش از این تعداد موجود، مجوز آموزشگاهی فعلا صادر نشود و روی ظرفیت فعلی و رفع مشکلات آنان بیشتر کار شود.

رعنا وثوق در ادامه گفتگو با تشریح شرایط موجود کشور و ضربات کرونا بر پیکره آموزشگاه های مراقبت زیبایی و بی مهری نسبت به آنان در روزهای سخت، تاکید کرد: ما ناراضی تسهیل و تسریع دریافت پروانه آموزشگاه های مراقبت زیبایی نیستیم بلکه با فراهم بودن شرایط اشتغال، در تحقق آن تلاش خواهیم کرد ولی نکته مهم این است دولت با بهبود شرایط بازنشستگی و بیمه، ابتدا زمینه مناسب را برای پیش کسوتان مراقبت زیبایی فراهم تا فضای مطلوب برای متقاضیان جدید فراهم آید

خانم وثوق که دست خیری هم در جذب هنرجویان نیازمند معرفی شده جهت توانمند سازی و آموزش رایگان نیز در مجموعه خویش دارد، با بیان این که یکی از افتخاراتم در طی ۳۵ سال زندگی کاری خدمت بی منت به بانوان و دختران مشهد امام رضاست، افزود: از سوی فرمانداری های مشهد، طرقبه شاندیزو بانوان نیازمند از حاشیه شهر مشهد نیزهنرجویانی معرفی شده اند که با هزینه خودم و عدم دریافت یک ریال پول آنها را آموزش و با کمک خیرین روانه بازار کار می کنم که همین جا لازم است از خیرین و انسان های نیک اندیش تقاضا کنم در زمینه اشتغال این عزیزان همت و مساعدت لازم بیشتری را مبذول کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات هیات مدیره انجمن مراقبت زیبایی افزود: اعضا باید به کسانی رای دهند که در کنار تخصص و تجربه، خود را عاشقانه وقف خدمت به مردم نموده و نگاه کاسبی محض به جریان آموزش و اشتغال آفرینی نداشته باشند.

همچنین کاندیداها باید دارای جایگاه اجتماعی و ارتباطی خوبی با مردم و مسئولین داشته باشند تا ضمن تامین منافع اعضا در تدوین چشم انداز آینده، اندیشه های کارآمد خود را تبدیل به برنامه های دارای قابلیت اجرا نمایند.

رعنا وثوق که همزمان مدیر عامل سازمان مردم نهاد انجمن یاوران سلامت توس شرق نیز می باشد با اشاره به فعالیت های خود در زمینه سلامت یک بار دیگر از سازمان آموزش فنی و حرفه ای خواست با تسهیل و روان سازی اعطای مجوز برگزاری همایش های آموزشی در مشهد که الحمدلله از اساتید با تجربه ای در زمینه آموزش های به روز آرایشگری بانوان برخوردار می باشد، مانع از خروج هنگفت ارزی شوند که هنرجویان جهت آموزش به کشورهای همسایه مراجعه و بعضا مهاجرت می کنند.

وثوق ادامه داد، همگان می دانند روزی منابع نفت و گاز تمام خواهد شد و ما باید از هم اکنون به فکر تربیت یک ملت کارآفرین و تولید کننده باشیم و همین جا لازم است در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب، تولید، دانش بنیان و اشتغال نامیده شده از زحمات جناب آقای دکتر حسینیان معاون محترم وزیر و ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، جناب مهندس حبیبی ریاست محترم آموزشگاه های کشور، جناب رحیمی مدیر کل مدیر محترم فنی و حرفه ای خراسان رضوی، جناب سرهنگ حسینی رئیس پلیس اماکن استان که هر وقت گزارش تخلف برگزاری کلاس های آموزشی توسط واحدهای خدمات آرایشگری به آنان داده شده در اسرع وقت همکاری و برخورد قانونی نمودند و همچنین جناب مرتضوی معاون محترم پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی و سایر عزیزانی که جهت رشد و تعالی فرزندان ایران زمین از هیچ تلاش دریغ نمی کنند، یاد و تشکر ویژه ای داشته باشم.

وی در بخش دیگر مصاحبه، مرکز آموزش فنی و حرفه ای نجمه مشهد را یک فضای آموزشی و منحصر به فرد در کشور معرفی و از زحمات خانم امیرخانی مدیر مرکز و همکاران ایشان بویژه سرکار خانم مهندس مشایخان معاون فنی و حرفه ای استان قدردانی کرد.

رعنا وثوق در بخش پایانی گفتگو با ذکر مناقب و ویژگی های سردار سلیمانی با اشاره به این که من ارادت قلبی ویژه ای به این شهید بزرگوار دارم، امنیت موجود در جامعه را مرهون فداکاری های این عزیزان دانست و گفت: همه دیدند بعد از شهادت ناجوانمردانه ایشان در خاک عراق توسط امریکایی ها، جهان و منطقه رنگ خوشی را به خود ندید و این ها همه تاوان جنایتی است که ابرقدرت ها با تحریم های یکجانبه بر ملت مظلوم ایران روا داشتند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن