شهری

مدیرگروه «سرود رعد» کشور لبنان:

از هنر به عنوان زبان مشترک اقوام مختلف بهره می گیریم

کد خبر : 46158

مدیرگروه «سرود رعد» کشور لبنان بر اهمیت گفتگو بین اقوام مختلف با زبان هنر تاکید کرد و گفت: هنر و به خصوص موسیقی به عنوان یک زبان مشترک بین اقوام مختلف به شمار آمده و باعث همبستگی بین آن‌ها می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، دکتر شیخ حسین بحمد در جریان بازدید از رویداد بین المللی «ماه امت» اظهارکرد: این همبستگی بین اقوام ضروری است همچنان که قرآن نیز به زندگی اقوام مختلف در کنار یکدیگر تاکید کرده است.

او با اشاره به برگزاری رویداد بین المللی رمضان،‌ ماه امت افزود: این دفعه سرودها را به زبانی عربی خواندیم، ولی اگر قرار باشد یک بار دیگر در مشهد برنامه اجرا کنیم سعی میکنیم سرود های خود را به زبان های مختلف بخوانیم تا اثرگذاری بیشتری روی مخاطب داشته باشد؛ حتی با زبان عبری نیز اجرا داشتیم و تهدید خود را به گوش اسرائیل رساندیم.

شیخ بحمد بیان کرد: هم پیمانی، اتحاد و همبستگی بین محور مقاومت وجود دارد و این اتحاد و همبستگی هر روز قدرت می گیرد و در نتیجه به پیروزی فلسطین منتج می‌شود.

مجموعه گروه سرود رعد از دهه ۸۰ میلادی و همزمان با حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، تشکیل شده و نسل به نسل ادامه پیدا کرده است.

نخستین رویداد بین‌المللی «رمضان، ماه امت» تا ۱۶ اردیبهشت ماه در سالن شهدای مدافع حرم واقع در آوینی (گلشهر) ۵۷ میزبان علاقه مندان است.

شهروندان برای حضور در این رویداد می‌توانند عدد ۸ را به ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک کنند یا در سامانه ثبت‌نام کنند. هزینه ثبت‌نام برای بلیت عادی پنج هزار تومان و بلیت ویژه ۲۵هزار تومان است. در این رویداد فرهنگی قرار است که گروه‌های قوالی پاکستان، منقبت‌خوانی افغانستان و یک گروه لبنانی در کنار گروه‌های خراسانی برنامه اجرا کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن