وی ادامه داد: همچنین جلسات مختلف کارشناسی و هم اندیشی نسبت به بررسی موضوع و ارایه طرح و برنامه های مناسب رسانه ای در راستای معرفی و اطلاع رسانی، افزایش آگاهی، آسیب شناسی، پوشش مراسم و … برگزار و برنامه ریزی و اقدام لازم صورت گرفته است.
نصرپور در توضیح خروجی این جلسات، عنوان کرد: اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، ارتقای فرهنگی و معرفت افزایی برای مردم و جامعه مخاطب و همچنین وجود مضجع شریف امام رضا(علیه السلام)، ظرفیت های فرهنگی، دینی، علمی، قومیتی و مذهبی، نخبگانی و … استان، در ارایه طرح ها و برنامه سازی ها برای معرفی رویداد مشهد ۲۰۱۷ مورد توجه قرار گرفته است.
وی معرفی، ارایه تصویر و هویت بخشی مطلوب مشهد مقدس و توسعه نگاه دینی و فرهنگی به این کلانشهر مذهبی و ارتقای فرهنگ رضوی، معرفی و برجسته سازی ظرفیت های تمدنی و تاریخی و دینی و نخبگان حال و گذشته این حوزه ها، ظرفیت های فرهنگی و سلامت، ارتقای مولفه های همدلی و تقریب مذاهب، ارایه الگوی کلانشهری مدرن اسلامی فرهنگی و … را از جمله مصادیق مورد اهتمام صدا و سیمای خراسان رضوی در هدفگذاری ها و ارایه طرح ها در این خصوص نام برد.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای برگزاری شایسته و بهره برداری مطلوب از این فرصت فرهنگی ارزشمند، ضرورت دارد اهتمام و اجماع ملی و استانی و حمایت های لازم به صورت حداکثری انجام و با هم افزایی و همکاری روزافزون آنچه در شان مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی ایران است، حاصل شود .
گفتنی است دکتر علی عسگری ، رئیس رسانه ملی در سفر اخیر خود به مشهد راهاندازی رادیو زیارت را در آیندهای نزدیک از اقدامات خوبی خواند که میتواند در زمینه اقناع مخاطبان ولایتمدار کشورمان گام بردارد. مرکز این رادیو در مشهد مقدس است و با بقیه بقاع متبرکه کشورمان در شهرهای دیگر نظیر قم، شیراز و شهرری نیز ارتباط برقرار خواهد کرد.