زندگی

جنگ و تاثیر آن بر سلامت روان جامعه

کد خبر : 60472

جنگ و تبعان مختلف ناشی از آن می‌تواند تاثیرات روانی جبران ناپذیری را در افراد به وجود آورد. در این حالت فرد احساس بی‌ارزش بودن، گناهکاری و ناامیدی دارد و در موارد بسیار حاد ممکن است دچار اختلالات تغذیه‌ای (پرخوری و یا بی‌اشتهایی) شود.

فرزانه پیرو احمدی- کارشناس ارشد مشاوره خانواده

صبح مشهد- تاثیرات جنگ تمامی افراد یک جامعه را در بر می‌گیرد. جنگ مسئله‌ای است که بر جوانب مختلف زندگی افراد تاثیرات منفی می‌گذارد و از لحاظ اجتماعی، روانی، فردی، اقتصادی، شناختی و بسیاری از جنبه‌های دیگر، افراد را با چالش‌های زیادی مواجه می‌کند.

جنگ یا نبرد به درگیری‌های مسلحانه گفته می‌شود که اغلب طولانی مدت است و بین ملت‌ها رخ می‌دهد. البته جنگ تنها به صورت مسلحانه و با استفاده از تجهیزات نظامی نیست و می‌تواند به صورت روانی اهداف خود را دنبال کند.

تاثیرات روانی جنگ کدام ها ‌است؟
جنگ پیامدهای بسیاری دارد و باعث می‌شود فرد از نظر روانی دچار اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) شود.

اضطراب یک ترس و نگرانی‌ست که علت آن مبهم بوده و کاملاً مشخص نیست، معمولاً بعد از جنگ میزان افسردگی در جامعه شیوع بیشتری پیدا می‌کند و تعداد افراد مضطرب افزایش می‌یابد.

افرادی که دچار اضطراب می‌‌شوند ممکن است به صورت‌های مختلفی این احساس را تجربه کنند و با چالش‌های زیادی مواجه شوند.

تاثیرات جنگ بر افراد مختلف جامعه:

۱:تاثیرات جنگ بر بزرگسالان
۲:تاثیرات جنگ بر خانمها
۳:تاثیرات جنگ بر کودکان و بر مردان خانواده

در بسیاری مواقع افراد نمی‌توانند به تنهایی به ترمیم آسیب‌های روانی ناشی از این موضوع بپردازند. به همین دلیل لازم است از کمک متخصصان و مشاوران روانشناسی بهره بگیرید.

چگونه می‌توان این استرس‌ها را کاهش داد و یا آموزش ایمن سازی در برابر استرس چگونه است:

۱:می‌توان با تکنیک تنفس عمیق از شدت میزان استرس کم نمود ،که کاهش سرعت تنفس می‌تواند به شما کمک کند استرس را کاهش دهید و تمرکز ذهن _آگاهانه خود را ارتقا دهید .که این تکنیک ب روی کنترل اضطراب هم پیشنهاد می‌شود.

۲:تمرین آرام سازی پیش رونده عضلانی

۳ تماشا نکردن و گوش ندادن به اخبار منفی

۴:پرهیز در جمع هایی که از موارد استرس زا صحبت می‌کنند

۵:برنامه روزانه داشتن

۶:گوش کردن به موسیقی و خواندن کتاب

۷ .ورزش کردن

۸:وقت گذراندن با افراد مثبت

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن