زندگی

زبان چهارم عشق زبان خدمت به یکدیگر است

کد خبر : 59823

گفته بودیم، اگر زبان اصلی عشق همسرتان دریافت هدیه است ،شما می‌توانید یک هدیه دهنده حرفه ای شوید .در واقع این یکی از آسان‌ترین زبان های عشق برای یادگیری است .

فرزانه پیرو احمدی لنگرودی- کارشناس ارشد مشاوره خانواده

صبح مشهد- من همیشه عشق او را احساس می‌کردم. او بهترین کدبانو است،او مادر نمونه ای است .او همیشه لباس‌های مرا میشوید و اطو می‌کند. من میدونم که او دوستم دارد.

او می‌خواهد من تمام روز خانه بمانم و در خانه کار کنم .او می‌بیند که من به دیدن مادرم رفته ام یا برای خرید یا کار دیگری از خانه خارج شده ام دیوانه می‌شود.

(من مخالفتی با این که برود و مادرش را ببیند ندارم .اما وقتی به خانه می آیم دوست دارم خانه تمیز و مرتب باشد .)

چه می‌شود اگر در کارهای خانه کمکم کند؟

این داستان گفته شد تا شما در اینجا که سه زبان عشق را یاد گرفتید متوجه شوید زبان عشق این زوج چیست؟

درخواست کردن ،به عشق جهت می‌دهد ولی دستور دادن جریان عشق را بند می آورد.

این عادی است که شما در زندگی زناشویی تان از الگوی پدر و مادرتان پیروی کنید .تقریبا همه ما همین کار را میکنیم اما رفتارمان نسبت به هم بعد از مدتی تغییر می‌کند.

هیچ کس دوست ندارد به اجبار کاری را انجام بدهد .

فکر کنم متوجه شدید این زبان عشق که زبان چهارم عشق بهش میگیم چی باید باشه
درسته این زبان چهارم عشق زبان خدمت به یکدیگر است .

آنچه ما پیش از ازدواج برای یکدیگر انجام می‌دهیم دلیلی بر کارهایی که پس از ازدواج انجام خواهیم داد نیست.

شاید براتون سئوال پیش اومده باشه که این دو تا زوج که یک زبان مشترک داشتند پس چرا به مشکل خوردن .جوابش فقط میتونه در داشتن لهجه متفاوت آنها باشد .

قبل از ازدواج ما در تب و تاب عاشقی هستیم . ولی بعد از ازدواج دوباره به صورت همان آدم پیش از عاشقی در می آییم. اعمال ما تحت تاثیر الگوی والدینمان ،شخصیت خودمان،تصورمان از عشق ،عواطف ،نیازها و آمال و آرزوهایمان قرار دارند .تنها یک چیز در مورد رفتار ما قطعی است : رفتار ما همان رفتاری نخواهد بود که موقع عاشقی از خود نشان می دادیم .

یک مورد مهم دیگر اینکه انتقاد زوجین درباره رفتار هم واضح ترین سرنخ را درباره زبان اصلی عشق او به دست می‌دهد. افراد بیشترین انتقادها را در زمینه ای می‌کنند که خودشان عمیق ترین نیاز عاطفی را در این زمینه دارند .انتقاد آنها راه ناقصی است برای دریافت عشق.

یا وقتی ما با همسرمان همچون شیئی رفتار میکنیم امکان عشق را نفی میکنیم .یا ایجاد احساس گناه در او .

آموزش زبان عشق خدمت به یکدیگر مستلزم این است که برخی از ما در مورد کلیشه های رایج نقش زن و شوهر تجدید نظر کنیم .همه ما از الگوی پدرومادر پیروی میکنیم .افزایش تعداد خانواده های تک والد،الگوی نقش ها اغلب تحت تاثیر نیروهای خارج از خانه قرار دارد.

برای ابراز عشق و محبت به یکدیگر لازم است آمادگی برسی کلیشه ها و تغییر آن ها را داشته باشیم . حفظ این کلیشه ها پاداشی در بر ندارد .اما رفع نیازهای همسرتان مزایای زیادی دارد.
این کار آسان نیست.اما یادگیری زبان اصلی عشق همسر و صحبت کردن به آن زبان فضای عاطفی زندگی زناشوییتان را ب میزان زیادی تغییر می‌دهد.

برای عوض کردن اوضاع و یادگیری زبان عشق همدیگر و اینکه چطور باید اینکار را انجام داد میتوانید با یک مشاوره خانواده در ارتباط باشید..

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن