پایتخت فرهنگ اسلامی

هنرمندان «سوغات رضوی» را تبدیل به برند جهانی کنند

کد خبر : 59722

پژوهشگر هنر دینی با اشاره به اهمیت سوغات زیارت به نقش هنرمندان در برندسازی سوغات رضوی در کل جهان به عنوان سفیر فرهنگی و‌معنوی مشهد و چه بسا ایران در کل جهان تاکید کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه خبری رضوی، سوغات زیارت، فراتر از یک هدیه ساده است. این یادگاری ارزشمندی است که خاطرات شیرین سفر به اماکن مقدس را برای سال‌های سال زنده نگه می‌دارد.

سوغات زیارت، نمادی از عشق، احترام و توسل به درگاه الهی است.با دیدن سوغات زیارت، خاطرات سفر به زیارتگاه‌ها زنده می‌شود و فرد به یاد لحظات معنوی و عبادتی خود می‌افتد.

محمدحسین محمد دوست پژوهشگر هنر دینی در این باره به خبرنگار ما می گوید: معرفی سوغات هر شهر که می‌توانند هدیه‌های شگفت‌انگیزی باشند، می‌توانند ارتباطات اجتماعی را تقویت کرده و به توسعه اقتصادی و گردشگری شهرها نیز کمک کنند.

وی نقش هنرمندان را در تولید سوغات به عنوان یک هنر عمومی نقش چشمگیری در ایجاد حس تعلق به شهر زیارتی و در نتیجه هویت بخشیدن به شهرو جایگاه زیارت، همچنین بهبود گردشگری و به‌دنبال آن افزایش جریان درآمدی برای شهر دانست.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن