مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطارشهری مشهد گفت: امروز و پس از سالها فعالیت، در حال حاضر روزانه ۳۰۰ هزار نفر جابهجایی صورت میگیرد؛ اما متاسفانه کمبود ۶۰ دستگاه واگن در خط یک وجود دارد و خط دو به صورت کامل به بهرهبرداری نرسیده و امیدواریم هرچه زودتر شاهد تکمیل خط سه و چهار باشیم.
به گزارش صبح مشهد، بهرام نکاحی در آستانه سیزدهمین سالروز بهرهبرداری قطارشهری مشهد در جمع اصحاب رسانه گفت: معتقدیم خدمات کنونی مترو مشهد در کشور نظیر ندارد و الگویی برای سایر شهرهاست؛ به عنوان مثال، مترو کرمانشاه متاثر از خط یک ما در حال احداث است و با توجه به اقداماتی که در دستورکار داریم، اردیبهشت سال آینده اولین مرکز نوآوری حملونقل را در مشهد راهاندازی خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطارشهری همچنین در مورد توسعه خط ۲ خاطرنشان کرد: راهاندازی خط ۲ و رسیدن به ایستگاه سلامت برعهده شرکت ساخت است و تامین و تجهیز هر ایستگاهی با همکارانمان در شرکت ساخت است و ما به عنوان بهرهبردار، منتظر تکمیل ایستگاه سلامت هستیم.
نکاحی بار دیگر به موضوع کمبود واگن اشاره و ابراز امیدواری کرد: شرکتهای ساخت واگن در کشور ما اندک هستند و برای تامین واگن یا باز آماد واگنها با چند شرکت از جمله واگن سازی تهران در تماس هستیم. در صورت تامین منابع و ثبت سفارش، نخستین محموله واگنهای خط یک حدود ۱۸ ماه دیگر به دستمان خواهد رسید و این ثبت اناشاءالله در اوایل سال آینده انجام خواهد شد.
به گفته وی، خوشبختانه همکاران ما در حوزه تامین قطعات و ساخت آنها در داخل کشور اقدامات و تجارب خوبی داشتند که نتیجه آن منجر به انعقاد تفاهمنامه اولین مرکز نوآوری حملونقل شده است که فاز اول آن در اردیبهشت ماه سال آینده به بهرهبرداری میرسد.
وی با بیان اینکه مسیر نابینایان و خدمات مسافربری با کیفیت از جمله موضوعاتی است که متفاوت از دیگر شهرهاست و تعداد حوادث جانی بسیار کم است، افزود: هزینه تمام شده مشخص است و هرچقدر از مسافر دریافت شود مابهالتفاوت را باید مرجعی پرداخت کند که در حال حاضر مرجع ما شهرداری است؛ برخی تصور میکنند عمده استفادهکنندگان مترو افراد آسیبدیده هستند، اما دهکهای بالا نیز استفاده میکنند؛ اگر یارانه میدهیم باید به افراد نیازمند داده شود.
نکاحی خاطرنشان کرد: در شب سال تحویل فعالیت خطوط یک و دو بیست و چهار ساعته است و شهروندان و زائران میتوانند از خدمات مترویی بهرهمند شوند.