ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

تارنمای انگلیسی دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد

کد خبر : 8750

تارنمای دانشگاه فردوسی مشهد همزمان با آغاز رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.
به گزارش صبح مشهد، سید رضا صالحی امیری در آیین آغاز رسمی رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷، در دانشگاه فردوسی مشهد، هنگام رونمایی از این تارنما، هدف از ایجاد آن را توسعه ی روز افزون ارتباطات علمی و پژوهشی با دانشگاه ها و دانشمندان جهان اسلام ذکر کرد.
وی گفت: ایجاد این تارنما از وعده هایی است که در قالب پروژه های رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ پیش بینی شده بود و امروز در آغاز این رویداد به مرحله اجرایی رسید.
علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار داشت: دولت مصوبه ای در ۱۰ بند تصویب کرده که مطابق با آن به وزارتخانه ها اجازه داده تا ۱۰ درصد از بودجه های متمرکز خود را برای رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ جابه جا کنند.
وی از رئیس جمهوری و دولت برای تصویب تامین بودجه این رویداد فرهنگی قدردانی و اظهار کرد: در بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی، به نقاط فرهنگی توجه نشده بود که با کمک شورای عالی شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، ۱۴ نقطه و خانه تاریخی در اطراف مرقد مطهر امام رضا (ع) شناسایی شد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی اعتبار خرید ۱۴ خانه را به میزان ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز مسئولیت بازسازی و مرمت این ۱۴ خانه را متقبل شده است تا به خانه موزه فرهنگی تبدیل شوند.
رشیدیان بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز برای تامین زیرساخت های مشهد به عنوان شهری هوشمند طرح هایی را با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال تصویب و تامین اعتبار کرده است.
وی یادآور شد: در مجموع برای ۱۰۷ پروژه مرتبط با رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷، سه هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: دولت در بودجه عمرانی سال ۱۳۹۶، ۲۴۷ میلیارد ریال و در بودجه جاری این سال، ۱۰۰ میلیارد ریال به اجرای پروژه های مشهد ۲۰۱۷ اختصاص داده است.
رشیدیان گفت: از توفیقات بزرگ در مشهد بعد از همجواری با مضجع شریف ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع)، وجود ۱۰۰ مدرسه علمیه است که حدود پنج هزار طلبه زن و مرد در آن تحصیل می کنند.
وی خاطر نشان کرد: ۲۰۰ دانشگاه با ۳۲۰ هزار دانشجو که بیش از ۴۰ هزار نفر از آنان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند و نیز وجود پنج هزار عضو هیات علمی از ظرفیت های دیگر استان فرهنگی خراسان رضوی است که با کمک آن می توان معضلات کشور را حل کرد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به پیشینه پژوهی پایتخت های فرهنگی در اروپا و جهان اسلام توسط ستاد رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ افزود: یکی از بزرگترین عواملی که می تواند برای گفتمان سازی و ظرفیت گفت و گو بین ملل اسلامی استفاده شود، ارتباط دانشگاه های خراسان رضوی با واحدهای علمی جهان اسلام است.
رشیدیان بیان کرد: با توجه به حضور مرقد امام رضا (ع) در مشهد که امام گفت و گوها بین ادیان بودند و نیز وجود حوزه های علمیه و دانشگاه های مطرح در این شهر، مشهد باید به شهر گفت و گوی علمی و فقاهتی تبدیل شود و مکان گفتمان بین ادیان و نحله های اسلامی باشد تا از این رهگذر وحدت و همدلی امت اسلامی تامین شود.
به مناسبت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی و آموزشی در گستره ملی و منطقه ای در طول سال یاد شده در این کلانشهر مذهبی برگزار می شود.
رئیس روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این آیین گفت: تارنمای انگلیسی دانشگاه فردوسی مشهد به آدرس en.um.ac.ir قابل مشاهده و دسترسی است.
دکتر هادی ابراهیمی قابلیت دیده شدن و سهولت دسترسی، تاکیدبر دیپلماسی علمی، استفاده از دیتا بیس (پایگاه داده ها)‌ آموزشی و پژوهشی و فناوری را از ویژّگی های این تارنما عنوان کرد.
وی گفت: بیش از ۳۰۰ صفحه رکوردهای پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد از طریق این تارنما قابل دسترسی است.
به مناسبت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی و آموزشی در گستره ملی و منطقه ای در طول سال ۲۰۱۷ در این کلانشهر مذهبی برگزار می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن