فرماندار طرقبه شاندیز در نشست با خبرنگاران گفت: تا دو سال آینده بخش اول بزرگراه طرقبه شاندیز – چناران با اعتباری ۱۰ میلیارد تومانی به اتمام می رسد. زیرسازی ۶ کیلومتر از این مسیر تا شاندیز به پایان رسیده است و تنها پل روی رودخانه نغندر میماند که اگر احداث شود خود به یک جاذبه دیگر این منطقه تبدیل خواهد شد.
به گزارش صبح مشهد، حسینی افزود: مسئله راهها و دسترسیها مهم است، قطعا محیط زیست جزو الزامات اولیه است و آیا ماندن خودروها در گرههای کور ترافیکی برای ساعتها و سوخت میلیونها لیتر بنزین و تولید دود و گاز سمی به محیط زیست آسیب نمی رساند؟ وی ادامه داد: در مطالعاتی که مشاور ما انجام داده است این بحث را داریم که برای تردد مردم به این شهرستان به جای افزایش راهها از فناوری جدیدی همچون تراموا و مترو استفاده کنیم.حسینی همچنین به این موضوع اشاره کرد که در مطالعات انجام شده، مشاور مربوط به این نتیجه رسیده که در تمام دنیا و از جمله کشور ما مردم علاقه مند هستند از خودروی شخصی خود استفاده کنند حتی اگر به قیمت توقف چند ساعته در ترافیک تمام شود. فرماندار طرقبه شاندیز پیشبینی کرد تا دو سال آینده بخش اول بزرگراه طرقبه شاندیز – چناران با اعتباری ۱۰ میلیارد تومانی به اتمام برسد و درخصوص آن توضیح داد: زیرسازی ۶ کیلومتر این مسیر تا شاندیز به پایان رسیده است و تنها پل روی رودخانه نغندر میماند که اگر احداث شود خود به یک جاذبه دیگر این منطقه تبدیل خواهد شد. وی از اعتبار ۳۰ میلیاردی برای احداث این پل خبر داد و گفت: ۶۰ درصد این مسیر از سمت طرقبه شاندیز پیشرفت داشته است و از طرقبه به مشهد هم این امکان وجود دارد که با امتداد جاده طرقبه به کوهساران و از آن جا به روستای حصار و با احداث یک پل در پشت بند گلستان، این مسیر را به یکی از شبکههای جنوبی مشهد مانند بولوار پیروزی یا بولوار فکوری و… وصل کنیم . حسینی تاکید کرد: با این کار ترافیک بولوار وکیلآباد در سطح محورهای دیگر تقسیم میشود و به کاهش گرههای ترافیکی کمک شایانی میکند. فرماندار طرقبه شاندیز در ادامه سخنانش به مسیر دسترسی دیگر از سمت شاندیز اشاره و اظهار کرد: در مذاکرات امکان سنجی، مسیری از سمت بزرگراه امام علی به سمت شاندیز را به استانداری بردیم که توافقات آن انجام و در مذاکرات به بزرگراه مشهد- چناران تبدیل شد .