دانش و فناوری

پینترست بزرگترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات خواهد شد

کد خبر : 17949

پیش‌بینی‌ها در مورد شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که پینترست در آینده به بزرگترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات تبدیل می‌شود و رونق بیشتری خواهد داشت.

به گزارش صبح مشهد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  پینترست در سال ۲۰۱۰ توسط بن سیلبرمن، پل سیسارا و ایوان شارپ تاسیس شد. پینترست در واقع یک کمپانی نرم‌افزاری وب و تلفن همراه است که یک سیستم نرم افزاری طراحی شده برای کشف اطلاعات در وب جهانی، عمدتا با استفاده از تصاویر و در مقیاس کوچک، GIFها و فیلم‌ها است.

پینترست چندین سال است که مانند گذشته رونق ندارد و حتی در بسیاری از نقاط جهان مخصوصا ایران ناشناخته است. این شبکه‌ی اجتماعی که در زمینه‌ی اشتراک‌گذاری تصاویر فعالیت می‌کند، نتوانسته است مانند فیس‌بوک، اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی از این نوع محبوبیت خود را در طول زمان افزایش دهد.

اما به تازگی نشانه‌های جدیدی از رشد این شرکت مشاهده شده است و عده‌ای از مفسران دنیای فناوری و اقتصاد بر این باور هستند که شاید حتی سهام آن در آینده به طور عمومی عرضه خواهد شد. طبق پیش‌بینی eMarketer، شرکتی فعال در زمینه‌ی تحلیل داده، درآمد pinterest از تبلیغات تا پایان امسال به ۵۵۳.۳ میلیون دلار خواهد رسید و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ به یک میلیارد دلار برسد.

برنامه‌ی تبلیغاتی آمازون نیز که هنوز در مراحل نزولی است، از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است. انتظار می‌رود درآمد پینترست تا سال ۲۰۲۰، از سالانه ۷.۱۵ دلار به ازای هر کاربر به ۱۱.۹۹ دلار برسد. همچنین تعداد کاربران پینترست نیز در حال افزایش است. بر اساس گزارش New York Times، این شبکه اجتماعی در ماه ۲۵۰ میلیون کاربر فعال دارد که تعداد آن در مقایسه با کاربران فعال توئیتر (۳۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه) و فیسبوک (۲.۲۳ میلیارد کاربر فعال ماهانه) بسیار پایین‌تر است.

پینترست هنوز هم در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی راه درازی برای رفتن دارد اما اعداد و ارقام فعلی این شرکت توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است و باید دید رشد آن در آینده چگونه خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن