اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

رویداد کودک و شاهنامه فرصتی برای آشنایی نسل امروز با پهلوانان ایران اسلامی

کد خبر : 57717

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: نخستین رویداد “کودک و شاهنامه” با هدف آشنایی نسل امروز با پهلوانان ایران اسلامی در حال برگزاری است.

به گزارش صبح مشهد، ابراهیم زره‌ساز در حاشیه رویداد کودک و شاهنامه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص آشنایی نسل امروز با قصه‌های اصیل و پرمحتوای ایرانی اسلامی، بر آن شدیم تا این رویداد را با همکاری شهرداری مشهد برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه این رویداد در قالب نمایشگاه و با رویکرد آموزشی برگزار می‌شود، بیان کرد: در این نمایشگاه، برنامه‌های مختلفی برای ارتباط کودکان با فضای نمایش و قصه، غرفه‌های فرهنگی هنری و ادبی با موضوع پهلوانی و قهرمانی و قصه‌های شاهنامه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی هدف از برگزاری این رویداد را آشنایی نسل امروز با پهلوانان دیرباز تاریخ ایران، پهلوانان و قهرمانان انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

زره ساز با بیان اینکه این رویداد برای اولین بار در شهر مشهد برگزار می‌شود، تصریح کرد: قابلیت تکثیر این رویداد در سطح کشور نیز وجود دارد و امیدواریم شاهد برگزاری رویدادهای مشابه در سایر نقاط کشور نیز باشیم.

وی در خصوص اقدامات این کانون در راستای ترویج فرهنگ شاهنامه در بین کودکان و نوجوانان عنوان کرد: علاوه بر این رویداد، سالیان سال است که در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری با محوریت کتاب‌هایی که در زمینه شاهنامه تالیف شده، برنامه‌های مختلفی اجرا می‌کنند اما چنین رویدادهایی که با نمایش و نقالی و هنرهای دستی کودکان را با اساطیر و شاهنامه آشنا کند بی نظیر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری، حدود شصت فعالیت فرهنگی هنری ادبی با محوریت کتاب تعریف شده که کودکان و نوجوانان با حضور در این مراکز، به مرور زمان با موضوعات مختلف از جمله شاهنامه آشنا می‌شوند.

زره‌ساز تأکید کرد: این آشنایی و انس با شاهنامه، نهادینه شدن فرهنگ و ارزش‌های ایرانی اسلامی را در وجود کودکان و نوجوانان به دنبال خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن