شهری

۵ ایستگاه در مسیر پیش بینی شده است

اتصال متروی مشهد گلبهار با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت

کد خبر : 23740
در نشستی مشترک، عملیات اجرایی نحوه اتصال خط متروی مشهد گلبهار بررسی شد و طی آن ایستگاه های مشترک اتصال خط یک متروی مشهد و خط متروی گلبهار تعیین گردید.
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد از برگزاری نشست بررسی عملیات اجرایی نحوه اتصال خط متروی مشهد گلبهار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

کیانوش کیامرز با بیان این مطلب، گفت: در نشستی مشترک، عملیات اجرایی نحوه اتصال خط متروی مشهد گلبهار بررسی شد و طی آن ایستگاه های مشترک اتصال خط یک متروی مشهد و خط متروی گلبهار تعیین گردید.

وی با بیان اینکه در این نشست ۵ پیشنهاد مختلف در خصوص چگونگی اتصال متروی مشهد وگلبهار بررسی شد، افزود: با توجه به اینکه باید موضوع نحوه تملکات اراضی و پیاده کردن سیستم های اجرایی مشخص شود، روش های مختلف اجرای این مهم با سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، شهرداری مشهد و شهرداری گلبهار مطرح گردید.

کیامرز با اشاره به ضرورت تحقق تملکات از سوی شهرداری گلبهار، خاطر نشان کرد: در خصوص نحوه اتصال خط یک مشهد به گلبهار نیز ضروری است طرح های سازه ای و اتصالات بررسی شود.

گفتنی است، گلبهار با ۴ هزار هکتار وسعت، از شهرهای جدید خراسان رضوی در ۳۵ کیلومتری شمال غربی مشهد و در امتداد جاده مشهد-قوچان است که حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد. با توجه به وجود ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در این شهر و ضرورت رفع نیازهای حمل‌ونقلی مردم این منطقه برای تردد به مشهد، ساخت مترو این شهر در قالب قطار برقی به عنوان یکی از برنامه‌های توسعه‌ای این شهر در دولت نهم در دستور کار قرار گرفت. مصوبه این پروژه در سال ۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال ۹۱ کلنگ این خط ریلی به زمین خورد.

مسیر مترو گلبهار از سه‌راهی طرقبه-شاندیز آغاز می‌شود و تا فرودگاه گلبهار امتداد می‌یابد. سرعت این قطار برقی، حداقل ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. این خط شامل ۵ ایستگاه از انتهای خط یک قطار شهری مشهد تا شهر جدید گلبهار است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام/ جالبه این طرح داره کم کم هم سن پدر بزرگ من میشه سال ۸۹ تصمیم میگیرند سال ۹۱ کلنگ میزنند و سال ۹۸ کلنگ را میگذارند زمین طرحهای ۱۰۰ ساله ایرانی…میدانید فلوکس طی یک هفته در آلمان بدستور هیتلر طراحی شد و اولین نمونه آن تحویل تیم بازرسی آنزمان شد..ما چه میدانیم شاید قرنهای آینده ماهم مثل ۷۵ سال پیش آلمان بشیم/ خدا بزرگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن