اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مشهد الرضا(ع)؛ برند گردشگری اسلامی

کد خبر : 8987

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ظرفیت عظیم تمدنی و تشکلی مشهد به همراه وجود مضجع شریف امام رضا علیه السلام می‌تواند «برند گردشگری اسلامی» را در دنیای کنونی به این شهر بدهد و این عنوان با مشهد مطابقت نزدیکی دارد.

به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی  اخلاقی در گفتگو با خبرنگار ستاد شهری ۲۰۱۷ با اشاره به انتخاب مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام آن را فرصت مغتنمی دانست که باید با تامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: ظرفیت عظیم تمدنی و تشکلی مشهد به همراه وجود مضجع شریف امام رضا علیه السلام و میزبانی حدود ۲۵ میلیون زائر که  حدود دو میلیون از آن‌ها غیرایرانی هستند، خود به مثابه تریبونی بزرگ و تاثیرگذار در اختیار این شهر است و می‌تواند «برند گردشگری اسلامی» را در دنیای کنونی به این شهر بدهد و این عنوان با مشهد بهترین مطابقت را دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه کشورهایی چون مالزی سال‌ها به دنبال این برند هستند، عنوان گردشگری اسلامی به این دلیل است که متاسفانه زائر و زیارت در ادبیات اهل سنت جایگاه خود را پیدا نکرده بلکه به موجب تلاش وهابیت نگرش منفی به آن وجود دارد.

اخلاقی گفت: اندکی تلاش مسولان مربوطه، جایگاه بزرگ مشهد را در دنیا معرفی و ارتقا می‌دهد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن