اسلاید شواقتصادیستون اصلی

اراضی بزرگ مقیاس شهرداری مشهد سنددار می شوند

کد خبر : 5307

مقدمات اولیه صدور اسناد برای پلاک های بزرگ مقیاس متعلق به شهرداری مشهد  انجام شده است.

مدیر املاک شهرداری مشهد گفت: مقدمات اولیه سند دار نمودن اراضی بزرگ مقیاس شهرداری مشهد، جهت حفظ و مشخص شدن املاک شهرداری صورت گرفت.

سعیده شکاری در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد : مقدمات اولیه صدور اسناد برای پلاک های متعلق به شهرداری که بالای ۲۰۰۰ متر مربع است از سوی این مدیریت در حال رایزنی و پیگیری است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تمامی قطعات بالای ۲۰۰۰ متر مربع که فاقد سند می باشد اسناد آن اخذ شوند.

وی در خصوص مزیت سند دار نمودن اراضی شهری خاطر نشان کرد: زمانی که زمینی به سند شهرداری در آید، دیگر مدعی هایی پیدا نخواهد شد که ادعای مالکیت کنند، و املاک نیز با مجوز قانونی در اختیار شهرداری قرار می گیرد، که این املاک در جهت زیر ساخت های شهری و… استفاده می شود ؛ هچنین دست سودجویان و زمین خواران کوتاه می شود و زمین ها با سند ومجوز قانونی به تصرف دولت در می آیند.

سعیده شکاری با اشاره به بزرگ مقیاس بودن اراضی شهری یادآور شد: این اراضی چون در مقیاس بالایی هستند، زمین خواران را بر این باور غلط می اندازد که بزرگی قطعات امکان دخل و تصرف را راحت تر می کند، و می توانند مقدار کوچکی زمین را با توجه به بزرگی املاک در اختیار خود قرار دهند.

وی با اشاره به این که سند دار نمودن اراضی با مقیاس بیش از ۲۰۰۰ متر مربع در حال پیگیری است، که این خود سبب می شود حریم زمین های متعلق به شهرداری مشخص کرده و دست زمین خواران کوتاه شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن