اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

استاندار: رعایت طرح جامع مشهد برای شهرداری لازم الاجراست

کد خبر : 3220
 استاندار خراسان رضوی آلبوم نقشه ها ، دفترچه ضوابط و مقررات اجرایی طرح ، دفترچه سند جایگاه برنامه ریزی و نقش و ماموریت های حوزه ها را برای اجرا به سید صولت مرتضوی شهردار مشهد ابلاغ و این طرح را برای شهرداری لازم الاجرا اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، استاندار خراسان رضوی و رئیس شورای برنامه ریزی استان ضمن ابلاغ نامه معاون وزیر راه وشهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری، مدارک پیوست طرح جامع مشهد شامل یک جلد آلبوم نقشه حاوی اسناد پیشنهادی طرح، یک جلد آلبوم نقشه حاوی اسناد وضع موجود طرح، یک جلد دفترچه ضوابط و مقررات اجرایی طرح و یک جلد دفترچه سند جایگاه برنامه ریزی و نقش ماموریت های حوزه ها را برای اجرا به شهردار مشهد ابلاغ کرده است
الزام شهرداری به اجرای طرح جامع
در نامه استاندار به شهردار مشهد آمده است: “لازم به ذکر است طرح فوق با توجه به مواد ۶ و ۷ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده ۳۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برای شهرداری لازم الاجرا بوده و ضروری است در پروانه های ساختمانی ، عدم خلاف یا پایانکار صادره توسط شهرداری و نیز تایید نقشه های تفکیکی ضوابط و مقررات تفکیک زمین و احداث ساختمان لحاظ گردد.”
تدقیق محدوده شهرمشهد
در این نامه آمده است: «همچنین مقتضی است به موجب ماده ۵ قانون تعاریف محدوده و حریم شهر ، روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها مصوب ۸۴٫۱۰٫۲۴ مجلس شورای اسلامی ، شهرداری ظرف مدت حداکثر۳ماه  از تاریخ ابلاغ طرح، نسبت به تدقیق محدوده شهر به صورتی که کلیه نقاط آن قابل شناسایی و پیاده کردن روی زمین باشد، اقدام و نتیجه را به دبیر خانه کمیسیون ماده ۵ منعکس نماید.»
علیرضا رشیدیان استاندارخراسان رضوی درپایان ابراز امیدواری کرده است: « اجرای طرح مذکور باعث ارتقای سطح خدمات به شهروندان و افزایش کیفیت فضای شهری پهنه های سکونتی شهر مشهد گردد.»
 شهرداری به دنبال برخی تغییرات با کمک شورای عالی شهرسازی است
حسین نژاد معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با تایید ابلاغ طرح جامع مشهد به خراسان رضوی گفت: جزئیات طرح جامع مشهد به شهرداری ابلاغ شده است.
وی درباره لازم الاجرا بودن طرح برای شهرداری اظهار کرد:  طرح باید مسیرش راطی کند، شهرداری در این باره صحبت هایی دارد که پس از طی شدن مسیر لازم الاجرا خواهد بود. وی در پاسخ به این سوال که اکنون طرح لازم الاجرا نیست، گفت: طرح هم اکنون  لازم الاجراست. البته شهرداری به دنبال برخی تغییرات با کمک شورای عالی شهرسازی است. این تغییرات شامل بخش هایی از طرح است که از اختیارات شورای شهرمشهد است،باید مسیر شورای شهر را طی کند.
برای محدوده غرب مشهد تصمیم‌گیری نشده است
وی همچنین درباره ابلاغ استاندار مبنی بر تدقیق محدوده شهرمشهد گفت: درباره محدوده شهر مشهد در بخش غرب( بین شهرستان بینالود و شهر مشهد) همچنان تصمیم گیری نهایی نشده است و این بخش تا تصمیم گیری نهایی فریز شده باقی می ماند. در دیگر بخش ها نیز محدوده از قبل مشخص و تدقیق شده بوده است. وی گفت و گوی بیشتر درباره این طرح را به وقت دیگری موکول کرد.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن