اجتماعیزندگی

مربی کارآفرین و مدیر آرایشگاه مریم تابان مطرح کرد: شنیون مشهد در کشور حرف اول را می زند/ مسئولین و همکاران جوانان را باور کنند

کد خبر : 18137

معتقدم شنیونى که در مشهد کار می شود از جدیدترین متد های روز دنیا و در نوع خود در کشور بی نظیر است.

یک مربی جوان و نخبه فعال در حوزه آموزش و آرایشگری بانوان از مسئولین و همکاران صنفی خواست، جوانان را باور و زمینه رشد و پیشرفت را برای آنان هموار سازند. به گزارش صبح مشهد، استاد مریم تابان که متولد آذر ۱۳۷۴ و از ۱۲ سالگی به حرفه آرایشگری رو آورده است، در گفتگو با خبرنگار با ما با اشاره به سطح نسبی علمی و تجربى برخی آموزشگاه داران و آرایشگران در مشهد، تاکید کرد: ما می توانیم با همدلى و هماهنگی بیشتر، شرایط بهتری را برای کلان شهری که ۳ میلیون جمعیت مجاور و سالانه ۳۰ میلیون گردشگر و زائر را به چشم خود می بیند، داشته باشیم.

وی که در سن ۲۱ سالگی به عنوان یک مربی برجسته شنیون، چهره شناخته شده ای در سطح کشور محسوب می شود و دارای کارت مربی گری از سازمان فنی و حرفه ای است، با تحلیل منطقی شرایط روز جامعه صنفی خویش، گفت: من به عنوان یک مربی که با انجمن یاوران سلامت همکاری نزدیکی دارم، در چندین کلاس و دوره ای که تا کنون برگزار شده، تجربه آموزش و مربی گری داشته ام.
تابان خاطر نشان ساخت: عده ای نگران آموزشگاه های غیر مجاز یا همان زیر زمینی هستند، من ضمن تاکید بر لزوم برخورد با چنین مواردی باید عرض کنم: آموزشگاه داران دارای پروانه فعالیت هم باید خود را به بهترین دانش روز مجهز و سطح کیفی خدمات را بالا ببرند که با این ارتقأ، طبیعتا جایی برای خودنمایی واحدهای به اصطلاح غیر مجاز نمی ماند و مردم به آنان مراجعه نمی کنند.
وی ادامه داد: وقتی هنرجو از آموزشگاه ها دانستنی های روز را به نحو کامل یاد نگیرد، سراغ آرایشگاه ها را برای کسب دانش و تجربه می گیرد! وی تاکید کرد : خوب این فقط یک راهکار دارد و آن باور جوانان متبحر این رشته توسط فعالان صنف و حضور آموزشگاه داران در دوره ها و همایش های آموزشی روز است که من خودم را در این زمینه، خادم همه همکارانم می دانم.
مریم تابان با اشاره به فعالیت های و سوابق علمی و تجربى خویش افزود: در ۱۸ سالگی برای کسب دانش جدیدترین شنیون های روز دنیا، به کشور روسیه سفر کردم در آن جا مطالب روز زیادی آموختم که هنوز تجربیات شیرین آن در وجودم باقى مانده و در کار امروز خودم از آنچه آموختم، استفاده می کنم و نکته جالب هنوز هم کاربردی و حتی قدیمی نشدند!
وی افزود: کشور آذربایجان یکی دیگر از مقاصد من برای کسب علم و دانش روز آرایشگری بویژه شنیون بود و به خاطر علاقه زیادی که داشتم، تا کنون هزینه های سنگینی در این مسیر متحمل شده ام!
تابان اشاره ای هم به خروج ارز توسط طیفی که برای آموزش به کشورهای اطراف میروند، داشت و افزود: وقتی ما بهترین مربیان کارآزموده در داخل مشهد داریم، چه نیاز به خروج ارز و صرف هزینه های سنگین هست، خوب همین جا جدیدترین دانش روز دنیا هست و ما به راحتی و با هزینه اندکی آن را در اختیار همکاران خود می گذاریم.
وی به یک تجربه تلخ در مسیر آموزشی خودش اشاره ای هم داشت و گفت: در یک همایشی که ۴۰۰ آرایشگر حضور داشتند، قرار شد جدیدترین شنیون های روز دنیا را آموزش بدهم ولی عده ای به بهانه های واهى، از اجرای من جلوگیری کردند.
وی گفت: در آرایشگاه مریم تابان، مشتریان متعدد عرب زبان، لرى و کرد، زاهدان و شهرستان های خراسان بزرگ داشتم که  هم اکنون در شهرهای خود، معرف من و هنرم شده اند.
تابان به ویژگی ها و خدماتی که در مجموعه آرایشی خود ارائه می دهد، اشاره ای هم داشت و افزود: بعد از ۳ سال فعالیت مستقل، یکی از بهترین مراکز تخصصی عروس، رنگ و هایلایت ها را در کلان شهر مشهد دارم. همچنین از بهترین مواد و برندهاى معتبر استفاده نموده و روزانه مشتریان فراوانی برای خدمات پیرایشى مراجعه می کنند.
مریم تابان با بیان این که یکی از آرزوهایم تبدیل مشهد به قطب آموزش آرایشگری کشور و حتی منطقه است، درخواست کرد: مسئولین و همکاران جوانان را باور و عرصه را برای آموزش و هنرنمایی علاقه مندان باز و فراهم نگه دارند.
وی خواستار اتحاد و انسجام هر چه بیشتر فعالان صنف آموزشگاهی و خدمات آرایشگری بانوان شد و گفت: لازم است از استاد پیش کسوت خودم سرکار خانم رعنا وثوق  که همیشه حامی بوده و درهمایشی که عده ای نگذاشتند، من روى استیج  بروم، از من پشتیبانی نمودند، تشکر ویژه کنم. ایشان همیشه دنبال شناسایی و جذب افراد نخبه هستند ودر همان همایش بود که با هم آشنا شدیم وتا کنون حمایت  های زیادی نموده اند.
همچنین قرار شده هرهفته در انجمن یاوران سلامت آموزشهاى شنیون همراه با کارگاههاى آموزشى جهت مربیان ومدیران محترم اموزشگاههاى خراسان رضوی داشته باشم.

لازم است از سرکار خانم دکتر سلجوقی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی و رئیس محترم اتحادیه صنف بانوان آرایشگر سرکار خانم حسنی هم تشکر ویژه ای برای حمایت و تلاشی که برای باور جوانان مبذول نمودند، داشته باشم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن