شهری

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی مطرح کرد

اجرای طرح نظارتی نوروز در مشهد در سه فاز

کد خبر : 57031

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: طرح نظارتی نوروز در سه فاز پیشگیری، طرح مجاورین و طرح زائرین اجرا می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، محسن صیادی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص طرح نظارتی ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ اظهار کرد: در این طرح ویژه، مراکز عرضه مستقیم کالاهای اساسی شامل مرغ، گوشت قرمز، برنج، حبوبات، شیر و لبنیات، میوه و تره‌بار، تخم‌مرغ، ماکارونی، رب گوجه‌فرنگی و روغن راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: اهداف این طرح، عرضه ۲۰ قلم کالای اساسی، حمایت از تولید کالای ایرانی، کاهش فاصله تولیدکننده تا مصرف‌کننده، توسعه فرصت‌های شغلی ویژه واحدهای تولیدی و توزیعی، ارائه کالا با قیمت و کیفیت مناسب با تخفیف مطلوب و نرخ کارشناسی، توزیع مراکز فروش و جلوگیری از تجمع در اماکن صنفی و نظارت بر رعایت کیفیت و قیمت عرضه محصولات، در طول اجرای طرح بازارهای عرضه مستقیم کالا است.

صیادی در خصوص طرح نظارتی نوروز، عنوان کرد: این طرح در سه فاز اجرا می‌شود. فاز اول به نام طرح پیشگیری از ۱۵ دی تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۲، فاز دو به نام طرح مجاورین از ۲۰ تا ۲۵ اسفند ۱۴۰۲و فاز سه به نام طرح زائرین از ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی بیان کرد: در طرح پیشگیری، دو طرح الزام واحدهای صنفی به درج قیمت و صدور صورتحساب و طرح توزیع فرم‌های نظارتی – ارشادی در واحدهای صنفی اجرا می‌شود. در این فاز کاسبان امین در محدوده ثامن شناسایی شده و از آن‌ها تعهدنامه اخذ خواهد شد. پیش‌بینی و هماهنگی توزیع ۶۰۰۰ فرم ارشادی – نظارتی در محدوده ثامن و بازارها و مجتمع‌های تجاری سطح شهر مشهد انجام شده است.

وی ادامه داد: در طرح مجاورین بازرسی و نظارت در سطح شهر مشهد، مجتمع‌های تجاری و مراکز عرضه کالاهای اساسی جهت ارائه بهتر خدمات مجاورین و رسیدگی به شکایات در اسرع وقت تشدید می‌شود. همچنین تشدید گشت‌های مشترک در محدوده ثامن در حوزه سلامت و امنیت غذایی و کالاهای اساسی با اتحادیه‌های مواد غذایی، آبمیوه و بستنی، رستوران‌داران، آجیل و خشکبار و زعفران جهت نظارت و کنترل قیمت و کیفیت در دستور کار قرار دارد.

صیادی اضافه کرد: در طرح زائرین تشدید بازرسی و نظارت در محدوده ثامن با استقرار پایگاه موقت در این محدوده جهت ارائه بهتر خدمات به زائرین و مجاورین و رسیدگی به شکایات زائرین در اسرع وقت، اجرای گشت‌های مشترک با کارشناسان اتحادیه‌های صنفی در بازرسی‌های تخصصی از واحدهای صنفی و افزایش تیم‌های بازرسی در دستور کار است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی در خصوص طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان با عنوان “طرح ضیافت” تصریح کرد: در این طرح بازرسی و نظارت ویژه در حوزه کالاهای اساسی و سلامت و امنیت غذایی در ایام پیش از آغاز ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود. گشت‌های مشترک در نوبت عصر به جهت نظارت بر مراکز عرضه غذا اجرا خواهد شد. تشدید نظارت و گشت‌های مشترک با اداره اماکن نیروی انتظامی، بهداشت محیط و تعزیرات حکومتی جهت رعایت ساعت کاری مصوب، از دیگر برنامه‌ها است.

صیادی خاطرنشان کرد: در این طرح افزایش نظارت بر وضعیت بازار در مراحل تامین و توزیع کالا و ارائه خدمات در ماه مبارک رمضان، نظارت ویژه در خصوص عرضه و توزیع ارزاق عمومی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز خرید عمده، تعامل و هماهنگی بین متولیان تنظیم بازار و بخش‌های نظارتی و جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی به شکایات، در اسرع وقت اجرا می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن