شهری

آستان قدس رضوی به مسافران از سفر مانده قطار در مشهد خدمت‌رسانی کرد

کد خبر : 50533

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی گفت: آستان قدس رضوی روز جمعه مسافران قطار تهران- مشهد و مسافرانی که حرکت قطار آنها به دلیل برودت هوا دچار مشکل شده بود را اسکان داد و اطعام کرد.

امین بهنام در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به سرمای بی‌سابقه چند روز اخیر شهر مشهد و مشکلاتی که برای حرکت قطارها ایجاد شده است مطلع شدیم تعدادی از زائران در پایانه راه‌آهن و در مسیرهای بین راهی ایستگاه‌ها سرگردان شده‌اند و نیازمند دریافت خدمت هستند.

وی ادامه داد: در این خصوص با دستور تولیت آستان قدس رضوی، هماهنگی لازم برای اسکان و اطعام این مسافران، با استفاده از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی انجام و اقدام لازم انجام شد.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی گفت: با هماهنگی صورت گرفته، تعداد ۲ هزارو ۸۰۰ پُرس غذای متبرک برای پذیرایی از این زائران در وعده ناهار و شام تامین شده است.

بهنام با اشاره به پیگیری حل مشکل اسکان مسافران قطارهای لغو شده افزود: از تمام ظرفیت‌های آستان قدس رضوی در مجاورت راه‌آهن و یا نزدیک‌ترین مسیرها، برای انتقال و اسکان این مسافران استفاده و بخشی از دغدغه ها رفع شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون ظرفیت اسکان برای هزار و ۵۰۰ نفر فراهم شده است که در صورت تمایل، مسافران عزیر به این مکان‌ها منتقل می‌شوند.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی گفت: خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به این مسافران، تا زمان حل مشکل تردد قطارها و بدرقه این مسافران ادامه خواهد داشت و تلاش می‌کنیم خادمان شایسته‌ای برای میزبانی از آنها باشیم.

۳۵۰ نفر از مسافران قطار مشهد- تهران که از ساعات نخست بامداد روز جمعه به دلیل سرمای شدید در ایستگاه تربت حیدریه متوقف شده بود امروز با اتوبوس به مشهد بازگردانده شدند. همچنین حرکت تعدادی از قطارها از مبدا مشهد لغو شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن