اسلاید شویادداشت روز

آقای رییسی؛ انتظار مردم تشکیل کابینه فراجناحی و ابر دولت است

کد خبر : 41555

دکتر غلامرضا قلندریان

صبح مشهد- انتخابات ریاست جمهوری به صورت برق آسا با همه فراز و فرودها و البته با نتیجه ای خیره کننده و درخشان به پایان رسید. مردم ایران باری دیگر رسالت دینی و ملی خود را به رخ جهانیان کشیدند و بنگاه های خبرپراکنی شرق و غرب را وادار به اعتراف به حضور مثال زدنی و به یادماندنی مردم در عرصه انتخابات کردند.
اکنون افکار عمومی با در نظر داشتن وعده ها و شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور منتخب حقا و حقیقتا مطالباتی دارند که ایشان را نسبت به تحقق این خواسته ها ملزم می نماید.
جناب آقای رئیسی ؛ شما در ایام انتخابات شعارها و اشاراتی داشتید که برخی از آنها بدین شرح است:
✓ با توکل به خدا و همدلی مردم، راه رسیدن به قله را هموار می بینم.
✓ موکدا بیان داشتید در برخورد با فساد هیچ ملاحظه و اغماضی ندارید.
✓ رنج مردم را رنج خود و درد مردم را درد خود بیان کردید.
✓ گفتید با کمک مردم وضعیت و شرایط فعلی را به نفع مردم تغییر می دهید.
✓ خاطر نشان کردید دولت آینده زمینه های فساد و رانت را در نظام اقتصادی کشور برمی چیند.
✓ تاکید نمودید تعامل با دنیا قطعی است اما اقتصاد را معطل یک قرارداد نمی کنید و …

جناب آقای رئیسی ؛ لابد تصدیق می فرمایید،براساس وعده ها وشعارهای بنیادی تان در ایام انتخابات انتظاراتی در جامعه شکل گرفته است لذا مردم بی صبرانه منتظرند که شما:
✓ براساس چه مکانیزمی پایان فساد و رانت را اجرایی و عملیاتی می کنید.
✓ چگونه به فضای نامتلاطم بورس، آرامش می بخشید.
✓ موانع تولید را چگونه برطرف ساخته و شیب نامتقارن اقتصاد را با چه اهرم هایی به نفع مردم متعادل می کنید.
✓ تقویت ارزش پول ملی را چگونه وارسی و مدیریت می کنید.
✓ با ابربدهکاران بانکی و فراریان مالیاتی و غارتگران اموال مردم از کدام شیوه مدیریتی اسلامی استفاده می کنید.
✓ برای کنترل نقدینگی و ساماندهی کسب و کار و معیشت مردم چه ساز و کار و برنامه ای دارید و….

جناب آقای رئیسی؛
آنچه مسلم است مردم ایران که سالهاست در چنبره مشکلات اقتصادی و معیشتی گرفتار هستند با انتخاب و آمدن شما بارقه امیدی در اذهانشان شکل گرفته است اما زمانی انبساط خاطر پیدا می کنند و لبخند بر روی لبهایشان گشوده می شود که این شعارها از قول به فعل تبدیل شده و مردم طعم شیرین آن را در کسب و کار و زندگی و معیشت خود حس و لمس کنند.

جناب آقای رئیسی: همانگونه که خود وقوف کامل دارید سالهاست در حوزه اقتصادی کشور مسیر هندسی غلطی ترسیم شده است و آن خط سیر انحرافی و غلط ناشی از صورت وضعیت بانکها ، عدم وجود سیستم و نظام جامع و هدفمند در تولید، عدم کنترل نقدینگی ، تورم و عدم توجه به شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف کسب و کار و امور اقتصادی ، صنعتی و … می باشد.

حوزه های اقتصادی و به ویژه وزارت صمت می تواند با مدیریت صحیح و دانش گرا سهم ارزنده ای در تولید ناخالص ملی داشته باشد. به نظر می رسد برای آغاز و انجام این رسالت و ماموریت مهم توجه به چند نکته حائز اهمیت است:

۱٫ در نظر گرفتن شاخص های کمی و کیفی و ماتریس هزینه و فایده افراد و همچنین معیارهای مهم شامل مهارت های حرفه ای و تخصصی، حسن شهرت، خلاقیت و نوآوری، روحیه کار گروهی و تیمی،مهارت های ارتباطی، اطلاعاتی، فنی، انسانی و ادراکی و … برای گزینش و انتخاب اعضای کابینه به ویژه وزرای حوزه های اقتصادی از الزامات بایسته است.

۲٫ اعضای کابینه و وزرای پیشنهادی باید کاملا توجیه شوند به جای پرداختن به تئوری ها و راهبردهای تکراری به ماموریت اصلی (در این شرایط خاص و حساس) که همان تاکتیک ها و پروژه هاست همت گمارده و برنامه ریزی عملیاتی و اجرای جهادی نمایند.

۳٫ هر گونه سهم خواهی در مسیر تشکیل کابینه از رئیس جمهور منتخب و فشار از بالا و چانه زنی از پایین و همچنین سفارش و توصیه و مطالبه گری های فردی و جریانی از رییس جمهور منتخب انقلابی و جهادی جایگاهی نداشته و مردود است چرا که مردم از شما انتظار دارند به منظور عملیاتی کردن شعارهای انتخاباتی ، دولتی فراجناحی و ابر دولت تشکیل دهید.

۴٫ وزاری پیشنهادی و اعضای کابینه باید افرادی کاردان، کاربلد، متعهد ، انقلابی و مردم دار باشند و از مهارت و تخصص لازم و کافی برای حوزه کاری خود برخوردار باشند، توانایی تشخیص ،تحلیل و درمان معضلات جاری و آینده کشور در حوزه های داخلی و بین الملل را دارا بوده و بتوانند راه حل های مفید و پایدار ارائه نمایند تا منجر به بهبود و بهره وری مناسب گردد و خروجی قابل قبول برای امور زندگی ، رفاه ،آسایش ، آرامش و امنیت مردم در بر داشته باشد.

جناب آقای رئیسی: آنچه تا کنون از خروجی گمانه های وزرای پیشنهادی جناب عالی و اعضای کابینه نمایان شده است و روز به روز به تواتر مطرح می گردد متاسفانه نام افرادی به چشم می خورد که نه تنها کارنامه درخشانی ندارند بلکه در مسئولیت های قبلی خود نیز توفیق و موفقیت قابل لمس و استنادی نداشته اند لذا با توجه به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در شرایطی قرار گرفته است که اصلا فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد و با توجه به انگاره ها ، دغدغه ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تعهدی که به عنوان خادم ملت به ملت سپرده اید انتظار می رود جناب عالی با وسعت دید، درایت و دور اندیشی، روحیه انقلابی و جهادی و تحول خواهی و نگاه نخبگانی ،افرادی را در تراز انقلاب برای سکانداری کابینه به ویژه در حوزه های اقتصادی معرفی نمایید تا بتوانند با اهتمام ویژه و فکورانه و گرایش به خدمتگزاری و عدالت محوری از بدو ورود به عرصه دولت منشا اثر باشند و ضمن جبران عقب ماندگی ها و ضعفهای گذشته، توقعات به حق آحا‌د مردم را اجابت نموده و جایگاه ایران را در عرصه های داخلی و بین الملل ارتقا بخشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن