اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

حرکت به سمت ایجاد شهر هوشمند برای افزایش کیفیت زندگی مردم

کد خبر : 11851

شهر مشهد در حال گذار از سنتی به مدرن است و در این مسیر از نارسایی‌های زیادی رنج می‌برد، اینجانب راه کار را تنها در ایجاد سخت افزارها نمی‌دانم و معتقدم، همراه با آموزش، همراه با تفکر سیستمی مدیران می‌تواند به محقق شدن شهر هوشمند کمک کرد.

شهردار مشهد مقدس گفت: به سمت ایجاد شهر هوشمند برای افزایش کیفیت زندگی مردم گام برمی‌داریم.
به گزارش صبح مشهد، قاسم تقی‌زاده خامسی در آیین گشایش و آغاز به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر که در تالار شهر مشهد برگزار شد؛ اظهار داشت: از همه آنان که از سر مهربانی مرا با پیام و کلام مورد لطف قرارداده‌اند ممنونم. از همه نقادان دلسوز نیز سپاسگذارم و دعا می‌کنم این نعمت، همیشه بر من جاری باشد.
وی افزود: از شورای اسلامی شهر که فرصت این خدمت را برای من ایجاد کرد نیز متشکرم و امیدوارم ذیل توجهات امام هشتم و دعای رهبر معظم انقلاب، با کار و تلاش، پاسخ این اعتماد را بدهم.
شهردار مشهد مقدس ادامه داد: دوستان، روزگار غریبی است، جهان چنان گرفتار دگرگونی شده که اگر تغییر نکنیم باد ما را با خود خواهد برد و از آن گریزی نیست. فناوری اطلاعات به ویژه اینترنت چنان آشوبی به پا کرده است که یادآور عصر ماشین است.
تقی‌زاده خامسی افزود: اگر تلفن ۷۰ سال طول کشید که به خانه‌های غربی‌ها برسد، اینترنت ۱۰ ساله چنان شایع شده است که گاهی به نظر می‌رسد با سرریز اطلاعات، مترصد است تا جان انسان‌ها را بگیرد. گفته می‌شود اگر صنعت خودرو با سرعت اینترنت پیشرفت می‌کرد خیلی زود خودروهایی سوار می‌شدیم که ارزش ان ۲۵ دلار بود و با یک لیتر بنزین یک هزار کیلومتر مسافت قابل طی شدن بود.
وی اذعان داشت: در تمامی حوزه‌ها تغییرات به سرعت پیش می‌رود در حوزه سلامت این ایده که بیمار به شکلی مطیع و منفعل خدمات خردمندانه پزشکی را به صورت حضوری دریافت کند در حال تغییر است. پزشکان بیماران خود را تشویق می‌کنند تا با استفاده از حسگرهای کوچک، اطلاعات سلامت خود را در اختیار آنان قرار دهند تا با پیام‌های اینترنتی به آنها توصیه کنند چگونه عادات زندگی‌شان را در خوردنی، نوشیدنی، ورزش و در صورت لزوم دارو تغییر دهند.
شهردار مشهد مقدس گفت: مدیریت شهرها نیز خارج از این قاعده نیست، آنها نیز در سایه اطلاعات خودشان و شهروندانشان را هوشمندتر می‌سازند، امروزه مدیران هدف را ساخت قلعه‌ای قرار نمی‌دهند که برای ماندن در اطراف آن خندق بکشند، بلکه هدف ساخت قایقی است که بتواند در آب‌های خروشان با بیشترین سرعت مسیریابی کند.
تقی‌زاده خامسی افزود: مدیران شهرهای در حال توسعه به جای انبوه آهن و سیمان و شیشه به نرم‌افزار و اپلیکیشن‌هایی می‌اندیشند که شهروند را زودتر به مقصد برساند. به جای رقابت با بخش خصوصی، میدان را برای استارت آپ‌ها باز می‌کنند و ساختن یک نرم‌افزار در حوزه شهری را به یک پل جدید ترجیح می‌دهند.
وی بیان داشت: ما می‌خواهیم با اشتراک گذاشتن همه آمار و اطلاعاتی که در اختیار داریم با شهروندان گفتگو کنیم. گفتگویی که به توانمندسازی آنان بیانجامد و در کنار ایجاد زیرساخت‌های لازم و ضروری در جهت نحوه بهره‌برداری بهینه از آنچه داریم با آنان شریک شویم و چشم‌اندازی را گسترش دهیم که مردم از آن حمایت کنند.
تقی‌زاده خامسی اذعان داشت: جمعیت شهری کشور هر سال رو به افزایش است و شهرها و زیرساخت‌هایی که اکنون توان پاسخگویی ندارند در مقابل این جمعیت هر روز ناتوان‌تر می‌شوند.
وی تاکید کرد: می‌خواهیم به سمت دستیابی به شهر هوشمند قدم بگذاریم، شهری که بیشترین بازدهی را در بالا بردن کیفیت زندگی مردم داشته باشد، شهر مشهد در حال گذار از سنتی به مدرن است و در این مسیر از نارسایی‌های زیادی رنج می‌برد، اینجانب راه کار را تنها در ایجاد سخت افزارها نمی‌دانم و معتقدم، همراه با آموزش، همراه با تفکر سیستمی مدیران می‌تواند به محقق شدن شهر هوشمند کمک کرد.
شهردار مشهد مقدس ادامه داد: شهری با مولفه‌های مدیریت هوشمند، انرژی هوشمند، حمل و نقل هوشمند، زیرساخت‌های هوشمند، تکنولوژی هوشمند، سلامت و مراقبت‌های بهداشتی هوشمند و نهایتا شهر هوشمند.
تقی‌زاده خامسی در پایان اظهار داشت: اینجانب در پیشگاه شهروندان عزیز، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران خود را متعهد می‌دانم با تمام توان و با توکل بر پروردگار و با رعایت حرکت در مسیر تدبیر و تعقل هر آنچه آموخته‌ام را برای شهر امام هشتم بکارگیرم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن