شهری

خادم برگزیده فرهنگ رضوی عنوان کرد؛

ضرورت آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با فرهنگ رضوی

کد خبر : 46972

خادم برگزیده فرهنگ رضوی گفت: فرهنگ رضوی باید در تمام ابعاد زندگی ظهور و بروز داشته باشد و در گفتارها، برخوردها، نشست و برخاست‌ها این فرهنگ را به خوبی مشاهده کنیم.

به گزارش صبح مشهد، رضا ربانی خادم برگزیده رضوی در بخش جشن های دهه کرامت ، در خصوص اقداماتی که در راستای ترویج فرهنگ رضوی داشته است گفت: در شهر ابرکوه قدمگاه و منزلگاهی وجود دارد که امام رضا (ع) در ورود به این شهر در این منزلگاه بودند، در محل این منزلگاه انجمن فرهنگی مذهبی به نام مکتب الرضا (ع) راه اندازی شده است و در این انجمن فعالیت های گسترده ای در حوزه فرهنگ رضوی در طول سال انجام می شود.

این خادم برگزیده فرهنگ رضوی با اشاره به برگزاری جلسات تفسیر نهج البلاغه، مراسمات در دهه ولایت، دهه کرامت و مناسبت های مختلف شهادت ها، میلادها، اعیاد ملی، مذهبی و انقلابی در این منزلگاه تصریح کرد: با پیگیری هایی که ۱۲ سال توسط بنده صورت گرفت بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در سال ۸۳ روز ۱۷ آبان را سالروز ورود امام رضا (ع) به ابرکوه اعلام کرد لذا در این روز شبهه کاروانی از مرکز شهر با حضور جمع کثیری از مردم به سمت منزلگاه حرکت می کند و در منزلگاه با حضور سخنران ملی مراسمی برگزار می شود.

وی علت برگزیده شدن او به عنوان خادم برگزیده فرهنگ رضوی در سال ۱۳۸۸ را پیگیری مسئله سالروز ورود امام رضا (ع) به ابرکوه و ایجاد شبه کاروانی در این خصوص دانست و افزود: این جشنواره فرصت مناسبی برای آشنایی هر چه بیشتر افراد به ویژه نسل جوان با فرهنگ رضوی و سیره امام رضا(ع) است.

ربانی با ارائه پیشنهادی در خصوص ترویج فرهنگ رضوی بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته مجتمع بین راهی امام رضا (ع) در ابرکوه جانمایی شد و ۳۰ درصد کار انجام شد اما به دلیل کرونا تعطیل شد و پیگیر ادامه احداث این مجتمع هستیم. همچنین در اطراف منزلگاه امام رضا (ع) مجتمع های فرهنگی ،آموزشی و مذهبی توسط آستان قدس احداث شود تا مردم بتوانند استفاده کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن