شهری

مدیرکل زندان‌های استان خبر داد؛

پرداخت ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به زندانیان آزادشده خراسان رضوی

کد خبر : 54524

سیدمجتبی حسینی در این خصوص گفت: به زندانیان آزاد شده که دارای ایده های شغلی و طرح کسب و کار باشند،تسهیلات کارآفرینی و خوداشتغالی اعطا می شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های خراسان رضوی، حسینی مدیرکل زندان‌های استان ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه عدم وجود اشتغال پایدار یکی از عوامل ارتکاب جرم و بزه در جامعه است و در یک رابطه معکوس، موثرترین راه برای پیشگیری از وقوع جرم نیز محسوب می شود، از همین رو توسعه اشتغال پایدار و حرفه آموزی برای زندانیان در دوران تحمل حبس و اعمال حمایت های شغلی برای زندانیان پس از آزادی یک راهبرد اجرایی در حوزه سیاست گذاری سازمان زندانهاست.

وی افزود: در همین راستا با توجه به اینکه زندانیان پس از آزادی دچار بحران مالی هستند و توان و پشتوانه کافی برای راه اندازی شغل مناسب ندارند با موافقت دولت و مجلس در لایحه بودجه اعتباری تحت عنوان تسهیلات خوداشتغالی زندانیان آزاد شده در نظر گرفته شده است.

حسینی در تشریح این موضوع گفت: این تسهیلات به عنوان سرمایه اولیه به کلیه زندانیانی که حداقل سه ماه تحمل حبس داشته باشند،بیش از یکسال از آزادی آنها نگذشته باشد و صاحب ایده های شغلی یا طرح کسب و کار باشند با رعایت ضوابط نظام بانکی تعلق می گیرد.

مدیرکل زندانهای استان خاطرنشان کرد، در همین راستا طی یکسال گذشته ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به زندانیان آزاد شده خراسان رضوی پرداخت شده که این مددجویان پس از مشاوره مددکاری و مشاوره شغلی به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

شایان ذکر است در این فرآیند ۸۰ عنوان شغلی توسط زندانیان آزاد شده جهت دریافت تسهیلات طرح شده که مشاغلی مانند دامداری ، کشاورزی ، خدمات خودرویی ، خدمات و صنایع ساختمانی ، خیاطی و مشاغل فروشگاهی در این بین بیشترین فراوانی را دارند.

متقاضیان می توانند جهت ثبت نام و تکمیل مدارک به مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان های خراسان رضوی مراجعه کنند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن