اجتماعیاسلاید شو

زیتون آرشیا؛ سوءپیشینه دارانی که استخدام شدند!

کد خبر : 58397

بنیاد نیکو کاری دکتر نبی علاوه بر این که توسعه اجتماعی نقش قابل توجه ای در جامعه و بیشتر ما خراسانی ها ایفا کرده در توسعه صنعت اقتصاد گام های مثبتی برداشته و به پهلوان  ما در استان بدل شده است.

به گزارش صبح مشهد، در بازدیدی که آقای بهنام حسینی زهرائی روابط عمومی کارخانه تولیدی زیتون ارشیا و همسر محترمشان سرکار خانم شهرزاد طاهری هماهنگ کرده بودند،  ریز و درشتی زندگی آنانی را شنیدم که کمترین جرمشان سرقت و بزرگترین قتل بود و امروز در سایه حمایت بنیاد نیکوکاری دکتر نبی زندگی آرامبخشی را تجربه می کنند .تحصیلات عالیه را ادامه دادند،ازدواج کردند،بچه دار شدند و برای رسیدن به  اهداف بلند مرتبه ای همچنان می کوشند تا روزی کار آفرینی موفق در جامعه باشند

درد ودلهایشان مرهمی است بر روی هر زخمی که با اعماق وجودتان حس خواهید کرد کافی است قدمی  بردارید و همراهی کنید .افرادی که رنج محبت ندیدن را با خود یدک می کشند و کانونی به نام پدر بزرگ که بلد است چگونه محبت کند و محبت ببیند.

در این کارخانه دل ها به هم نزدیک است و تجربیاتی است که به راحتی در اختیار دیگران قرار می گیرد درسی است که مکتب‌دار ندارد و همه در این مکتب تجربه خودشان را به اشتراک می گذارند پرسنلی که اداری هستند و سوء پیشنیه ندارند می گویند وقتی به دردها و رنج‌نامه این مجرمین  گوش  می دهیم ناخود آگاه به کانون گرم خانواده و بودن در کنار آنان احساس غرور می کنیم.

امیدواریم چنین کانونهای گرمی که دست تولید و اقتصادشان را به گرمی فشرده و اعتماد سازی را رونق بخشیده همچنان پایدار و مانا باقی بماند.

مسوول روابط عمومی زیتون ارشیا می گوید: کلیه پرسنل خط تولید دارای جرائم خاص هستند و با ارایه مدرک سوء پیشینه به کار گرفته شده اند ،خط پاک که بخش بانوان خانم های سرپرست خانواده و بخش اداری و کنترل کیفیت متخصصان و کارشناسانی هستند که سوء پیشینه ندارند و همگی دارای مدارک علمی و تخصصی هستند

روزانه همه تولیدات و محصولات بر اساس تقاضای مشتریان تولید و در بازار عرضه می شود به همین دلیل هیچ‌ گونه از محصولات مرجوعی نمی شود.

تخت پادشاهی

بنیاد غیر دولتی نیکوکاری دکتر نبی با مدیریت چندین مرکز تولیدی هم اکنون تولید محصولات زیتون در ابعاد مختلف و طعم های متفاوت را با بسته بندی های گوناگون وارد بازار می کند وبا ظرفیت فرآوری. نزدیک به ۱۰۰تن در سال و با ایجاد اشتغال برای حدود ۳۰۰ نفر در شهر مشهد فعال است البته بنا به توصیه مشتریان می توان با ورود تجهیزات فناوری و‌مدرن خط تولید را افزایش و نیروی انسانی را کاهش داد که این موضوع در مرام نامه دکتر نبی قید نشده بلکه حضور نیروی انسانی و کاهش جرم در سطح جامعه مرام بزرگی است که با آرایش ظرفیت فناوری مخالفت شده و بنیاد نیکوکاری دکتر نبی جذب نیروی انسانی را بر ورود تجهیزات و بروز رسانی دستگاه ها ترجیح می دهد.

آرشیا تاکنون برای صدها زندانی آزاد شده،جرائم عمد و غیر عمد،زنان و مادران سرپرست خانوار و معتادان متجاهر فرصت شغلی ایجاد کرده و بر خود می بالد بنیاد نیکوکاری دکتر نبی سرزمین آدم هایی است که تصمیم گرفته  اند دوباره متولد شوند.

آرشیا در سال هزار و سیصد و هشتاد و چهار با ظرفیت فرآوری سالانه نزدیک به صد تن زیتون و با ایجاد اشتغال برای حدود پانزده نفر از جمله تعدادی از مادران تنها و معتادین بهبود یافته در شهر مشهد متولد شد.

این برند امروز با ظرفیت فرآوری نزدیک به دو هزار تن زیتون در سال و با شعار اینجا شرط استخدام داشتن سوء پیشینه است در دو شهر مشهد و مینودشت در حال تولید محصولات مختلف با تمرکز بر پایه زیتون است و تا کنون برای صدها نفر از جمله معتادین بهبود یافته زندانیان آزاد شده از جرائم عمد و غیر عمد و زنان و مادران سرپرست خانوار ایجاد شغل و بستری برای بازگشت به جامعه فراهم کرده است.

تجربه ی کار در حوزه های مختلف آسیبهای اجتماعی در شرکتهای آرشیا همجواری و شناخت مشکلات معیشتی این افراد و ارتباط با کارآفرینان اجتماعی و خیرین حوزه ی اشتغال پایدار منجر به ظهور اندیشه خیرآفرینی خیرین کارآفرین و کارآفرینان خیر در قالب بنیاد نیکوکاری دکتر نبی در سال هزار و سیصد و نود و نه شد.

این بنیاد با این باور اولیه که ساختن ارزش تولید عبادت و آبادانی اصلی ترین نیاز امروز وطن است حالا میکوشد تا با حمایت از کسب و کارهای کوچک تولیدی که در آنها افراد آسیب دیده مشغول به کار می شوند به بهانه ساختن و تولید و آبادانی به گسترش مرام عشق و بخشایش و اعتمادسازی در جهان کمک کند.

زمانی که دست زندگی سنگین و شب بی ترانه است هنگام عشق است و اعتماد و دست زندگی چه سبک و شب چه پر ترانه میشود آنگاه که به هم عشق می ورزیم و به هم اعتماد داریم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن