شهری

اقدامات اجرایی منطقه یک به مناسبت فرا رسیدن دهه آخر صفر

کد خبر : 54614

شهردار منطقه یک از اقدامات اجرایی این منطقه به مناسبت فرا رسیدن رحلت پیامبر اکرم (ص) وشهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک مشهد مقدس، جواد مسلم با بیان این خبر اظهار داشت: استفاده از بستر فضاهای شهری به عنوان یک ظرفیت موثر، در ترویج فرهنگ و مذهب تشیع و به تصویر کشیدن صحنه عزاداری ها و آرمان‌های شهدا اولویت اساسی دارد و نباید از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ شود.

شهردار منطقه یک ضمن اشاره به مراسمات و همکاری با هیاتهای مذهبی در دهه آخر صفر افزود: در راستای فضاسازی شهری و نیز اطلاع‌رسانی رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا (ع)معابر شاخص و پرتردد سطح منطقه با بیش از ۲۵۰۰۰ متر مربع پارچه سیاه ستونی، بیرق، بنر، پرچم بی آرتی و ریسه سیاه پوش و فضا آرایی گردیده است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت پذیرفته توسط عوامل اجرایی منطقه شامل: آماده سازی سالن شهید محرابی برای اسکان زائرین، بر پایی ایستگاههای صلواتی و زیست عفیفانه، حسینیه کودک و نوجوان، برپایی نمایشگاه از مدینه تا توس به روایت تصویر، اعزام نیروهای پاکبان برای نظافت ورودی های شهر و خیابانهای اطراف حرم مطهر رضوی، فعال کردن تمامی سرویسهای بهداشتی و آبخوری های سطح منطقه، برگزاری کارگاه آداب زیارت از نگاه امام رضاع)، برگزاری میثاق دوچرخه سواران با امام مهربانی ها، اجرای مراسم تواشیح و راه اندازی مرکز دریافت و رسیدگی به شکایات ویژه زائرین در منطقه اشاره نمود.

وی ضمن تقدیر از شهروندان مشارکت جو و همکاری تمامی نهادها و تشکل های اجتماعی در برپایی هر چه باشکوه تر این مراسمات از شهروندان خواست تا با رعایت نکات ایمنی و اصول بهداشتی در برپایی عزاداری و شرکت در مراسمات، شهرداری را در خدمت رسانی بهتر به زائرین و مجاورین حضرت یاری رسانند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن