شهری

مدیر عامل شرکت گاز استان خبر داد

قبوض داغ در انتظار مشترکان پر مصرف گاز خراسان رضوی

کد خبر : 50124

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: مشترکان پرمصرف ۲ درصد از کل مشترکان در استان را تشکیل داده اما هر کدام سه برابر میانگین گاز مصرف می‌کنند. ما برای کسانی که در پلکان یا دهک‌های بالا قرار دارند، پیامک هشدار ارسال کردیم زیرا اگر مصرف خود را کاهش ندهند، در پایان سال با قبوض فراتر از انتظار روبه‌رو خواهند شد.

به گزارش صبح مشهد، حسن افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص افزایش تعرفه‌های مصرف گاز برای مشترکان پرمصرف‌ اظهار کرد: برای ایجاد انگیزه بین مصرف‌کنندگان گاز مصوبه‌ای در ۱۶ آذر سال جاری توسط هیات وزیران تصویب شد. بر اساس این مصوبه کسانی که مصرف آن‌ها در چارچوب الگوی مصرف است که عمدتا سه دهک اول هم هستند، محاسبه گازبهای آن‌ها در سال جاری نسبت به سال قبل تفاوتی نخواهد داشت اما گازبهای آن‌هایی که مصرفشان از سه دهک اول بالاتر باشد، نسبت به تعرفه سال قبل ۳۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

وی افزود: نرخ گازبهای مشترکانی که مصرف آن‌ها بیشتر از پله ۶ باشد، تا پله ۱۰، ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. همچنین مشترکانی که در پله ۱۱ و ۱۲ قرار بگیرند، گازبهای آن‌ها به صورت مقطوع به ترتیب برای هر متر مکعب ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ تومان محاسبه می‌شود؛ این در حالی است که نرخ گازبها برای پله اول هر متر مکعب ۵۰ تومان است؛ یعنی گازبها برای پله ۱۱، ۱۰۰ و پله ۱۲، ۱۲۰ برابر می‌شود.

افتخاری با بیان اینکه امسال مشابه سال قبل پایش ادارات مصرف گاز را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، عنوان کرد: این پایش از اوایل آذر شروع شده است. در این پایش بازرسان به ادارات مراجعه و چند نکته را کنترل می‌کنند. مورد اول این است که دمای ادارات باید دمای رفاه یعنی بین ۱۸ تا ۲۱ درجه باشد.

افتخاری اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که در بازرسی‌ها کنترل می‌شود، این است که ادارات باید سامانه‌های گرمایشی خود را بعد از وقت اداری و در روزهای تعطیل خاموش کنند. در روزهای تعطیل نیز مراجعه بازرسان صورت گرفته و اگر شاهد مصرف گاز باشیم، ابتدا اخطار می‌دهیم؛ اگر مشترک رعایت نکرد، گاز وی را قطع می‌کنیم.

وی با اشاره به پایش پاساژها، هتل‌ها و اماکن عمومی از آذر ماه گفت: پاساژها، هتل‌ها و اماکن عمومی باید از ساعت ۱۸ سامانه گرمایشی خود را خاموش کنند. همچنین استفاده از گرماتاب، گاز طبیعی و وسایل گرمازا در فضاهای روباز رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها ممنوع است. در این زمینه ابتدا اخطار صادر شده و اگر توجه نشود، گاز این اماکن قطع می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: مصوبه دیگری که در این زمینه صادر شده، استفاده از گاز طبیعی برای گرمایش استخرهای خانگی را در زمستان ممنوع اعلام کرده است. برای فعال کردن این استخرها باید اشتراک مستقل خریداری شود. شهروندان اجازه دارند از تعرفه خانگی استفاده کنند. اگر بررسی کنیم و تخلفی مشاهده شود، گاز متخلفان را قطع خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: از اواخر آبان پایش ادارات، پاساژها، هتل‌ها و اماکن عمومی آغاز شده و در این مدت تاکنون ۷۵۰۰ بازرسی در سطح استان انجام شده است. همچنین در مدت مذکور ۴۵۰ مورد اخطار صادر و گاز ۱۶۰ اداره، رستوران‌ و کافی‌شاپ‌ نیز قطع شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن