اسلاید شوشهری

پایان حفاری ۱۲۰۰ متر از تونل خط چهارم متروی مشهد

کد خبر : 46673

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: عملیات حفاری یک کیلومتر و ۲۰۰ متر از تونل خط چهارم متروی مشهد به انجام رسیده است.

به گزارش صبح مشهد، کیانوش کیامرز روز سه‌شنبه افزود: عملیات حفاری خط چهارم به طول ۱۷.۵ کیلومتر از ابتدای خردادماه ۱۴۰۰ آغاز شده بود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه حفاری از سمت ایستگاه مهر مادر در خواجه ربیع به سمت شهرک شهید رجایی در حال حفاری است و اکنون به اولین ایستگاه در خواجه ربیع رسیده‌است.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد ادامه داد: دستگاه حفار به سمت میدان امام حسین (ع) در حرکت است.

کیامرز اضافه کرد: هزنیه اجرای خط چهارم امسال از بودجه شهرداری تامین می‌شود اما سال آینده برای این خط اوراق مشارکت نیز منتشر خواهد شد.

وی در خصوص تامین واگن برای خط سوم قطارشهری نیز اظهار کرد: با آماده شدن بخش اول خط سوم قطارشهری، ۳۰ دستگاه واگن مازاد در خط دوم که مورد استفاده قرار نگرفته بود، به این خط منتقل می‌شود.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن