پایتخت فرهنگ اسلامی

اولین یادواره شهدای ارتشی منطقه غرب مشهد برگزار شد

کد خبر : 46665

همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اولین یادواره شهدای ارتشی غرب مشهد( منطقه قاسم آباد) برگزار شد .

به گزارش صبح مشهد، امیر سرتیپ رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در این مراسم بیان داشت : در عملیات بیت المقدس هدف تنها فتح خاک نبود بلکه حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و احیای ارزش‌های اسلامی از دستاوردهای مهم این عملیات است و رزمندگان اسلام در این عملیات کاری کردند که این عملیات در تاریخ نظامی و جنگ های جهان ثبت شد.

وی افزود : صدام که با خیال خود قصد تصرف ۳ روزه خوزستان را داشت مدت ۳۴ روز با دفاع جانانه رزمندگان و تکاوران نیروی دریایی مواجه شد و با مشورت کارشناسان نظامی خود اعلام کرد، اگر ایران خرمشهر را تصرف کند من کلید طلایی بصره را تقدیم خواهم کرد ولی با نصرت و معجزات الهی، و رهبری حضرت امام خمینی رحمه الله علیه و رشادت و مجاهدت رزمندگان دلیر اسلام، اعم از از ارتش، سپاه، بسیج و جهادگران بعد از ۲۶ روز نبرد سنگین خرمشهر آزاد شد و همه رزمندگان در مسجد جامع خرمشهر شهر و مردم ایران اسلامی در سرتاسر کشور در مساجد نماز شکر به جا آوردند .

در روزهای آخر عملیات، نیروی هوایی ارتش شش هزار نیروی بسیجی را از مشهد در کمتر از ۱۲ ساعت به مناطق عملیاتی منتقل کرد که این نیز در نوع خود بی نظیر است.

امیر سرتیپ دوم بازنشسته غلامحسین دربندی از پیشکسوتان دفاع مقدس و از رزمندگان عملیات بیت المقدس نیز چنین روایت کرد:

صدام بعد از شکست در عملیات در حضور خبرنگاران خارجی و داخلی به ظاهر به فرماندهان خود مدال شجاعت داد ولی بعد آن به همه آنها توهین کرد و چند تن از آنان را اعدام کرد.

وی افزود در این عملیات ۵ پل سیار بر روی رودخانه کارون زده شد و در ۱۰ اردیبهشت ۴۰ هزار نفر نیرو و ۳۶ هزار خودرو تانک و نفربر از روی این پل ها عبور کرده‌اند و نیروی هوایی و هوانیروز، با بمباران مواضع دشمن نقش مهمی در پیروزی این عملیات داشتند .

وی با اشاره به شباهت های دفاع مقدس با صحرای کربلا به نقش شهیدان خلعتبری، شهید درخشان، شهید رستم زاد، شهید صیاد شیرازی و شهید خرازی پرداخت.

وی افزود عزت و سربلندی ایران اسلامی مرهون رشادت شهدا، جانبازان ،ایثارگران و رزمندگان است.

در این مراسم از کتاب ” آبروی محله “که شامل زندگی نامه شهدای منطقه قاسم آباد مشهد می باشد و توسط خانم سیمین وهاب زاده گردآوری‌شده ، رونمایی شد .

همچنین اجرای برنامه حماسی توسط گروه رزم نوازان ارتش جمهوری اسلامی ایران ، مداحی توسط “حاج احمد واعظی”،‌اجرای سرود سلام فرمانده، تجلیل از خانواده های معظم شهدا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن