اسلاید شوشهری

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد:

یگان های ارتش هجومی و متحرک هستند/ نیروی زمینی خودکفاست

کد خبر : 44381

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه یوم‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، در جمع خبرنگاران از “بازداشت ۱۱۶ هزار متجاوز مرزی، خودکفایی در تجهیزات و سامانه‌های نظامی و اقدامات مقابله‌ای ارتش در برابر کرونا” در این خطه خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، امیر سرتیپ رضا آذریان روز دوشنبه در این نشست مطبوعاتی در مشهد گفت: امسال تاکنون رزمندگان نیروی زمینی ارتش با همکاری نیروهای مرزبانی در مناطق مرزی شرق کشور ۱۱۶هزار متجاوز مرزی را دستگیر کرده و تحویل مقامات قضایی داده‌اند.

وی افزود: تنها ظرف شبانه‌روز اخیر ۵۰۰ فرد متجاوز مرزی با همکاری نیروهای مرزبانی در محدوده مرزهای شرق کشور متوقف و تحویل مرجع قضایی شدند اما در بین این افراد موارد امنیتی وجود نداشته است.

این فرمانده ارشد نظامی ادامه داد: قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظرف سه سال اخیر مسوول امنیت مرزهای شرقی کشور و در حال عملیات برای رصد همه تحولات و جریانها در این محدوده بوده لذا به هیچوجه اجازه نخواهد داد کوچکترین موردی از نفوذ و خدشه‌ به خاک سرزمینی ما وارد شود.

ارتش و بحران کرونا

وی همچنین به شرایط ناشی از بحران کرونا هم اشاره و بیان کرد: سختگیری برای رعایت پروتکلهای بهداشتی در محیط پادگانها و یگانهای نظامی موجب شده تاکنون هیچیک از سربازان دچار شرایط حاد کرونایی و یا فوت ناشی از آن نشوند.

امیر سرتیپ آذریان گفت: همچنین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ شمالشرق کشور با هدف کمک به دانشگاههای علوم پزشکی این منطقه تاکنون هفت بیمارستان خود را به پذیرش، بستری و درمان بیماران کووید ۱۹ اختصاص داده است.

نقش ارتش در انقلاب اسلامی

وی در ادامه این نشست مطبوعاتی به اقدامات ارتش در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران نیز اشاره و بیان کرد: ارتشیان مومن و متعهد محافظ امام خمینی(ره) بودند بطوری که بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ توسط بالگرد ارتش به بهشت زهرا در تهران عزیمت کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش افزود: نیروهای ارتش در آن دوران همه جا همراه امام راحل بودند و همچنین افسران شهیدان “قره‌نی، ظهیرنژاد، فلاحی، صیاد شیرازی، ستاری و سلامت‌بخش” از جمله شخصیتهای موثری بودند که نقشهای مهمی در جریان پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی ایران ایفا کرده‌اند.

وی ادامه داد: ارتش در نوزدهم بهمن ماه ۱۳۵۷ حماسه بزرگی خلق کرد که کمر رژیم پهلوی را شکست و مردم نیز در کنار دلاوران مومن و متعهد ارتشی خوش درخشیدند.

امیر سرتیپ آذریان گفت: انقلاب اسلامی ایران که روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید بزرگترین انقلاب اجتماعی در کل تاریخ جهان است و به همین خاطر تاکنون و برای همیشه در دنیا درخشیده و خواهد درخشید.

وی افزود: پس پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون دشمنان مضبوحانه در پی شکست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند اما تدابیر امام خمینی(ره) و جانشین برحق ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی همه نقشه‌های آنها را خنثی کرده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هم‌اینک نه تنها انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران با قوت و قاطعیت تثبت شده بلکه آرمانهای معنوی آن به دیگر نقاط جهان نیز صادر شده و گسترش یافته‌اند.

خودکفایی ارتش

وی در ادامه این نشت مطبوعاتی گفت: ارتش ایران زمان پهلوی در تجهیزات و ادوات نظامی خود وابسته به غرب بود اما ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در همه ابعاد تسلیحاتی، ابزارها و سامانه‌های آفندی و پدافندی بدون کوچکترین وابستگی به خارج بطور کامل خودکفا شده است.

امیر سرتیپ آذریان افزود: یگانهای زبده و آماده ارتش جمهوری اسلامی ایران هم‌اینک بر اساس همین خودکفایی ریشه‌دار داخلی و استحکام معنوی قادر هستند در کوتاهترین زمان با بالاترین سطح کیفی نیرو و تجهیزات نظامی خود را به دورترین نقاط لازم رسانده و به آسانی جابه‌جا شده و عملیات موثر انجام دهند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین به ایام‌الله دهه مبارک فجر اشاره و بیان کرد: اجرای ۵۰ برنامه اصلی از سوی نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور به همین منظور پیش‌بینی شده که شامل رژه موتوری، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، غبارروبی مزار شهیدان والامقام، دیدار با نماینده ولی فقیه، نورافشانی و دیگر موارد هستند.

بخشی قابل توجه از زبده‌ترین رزمندگان و عملیاتی‌ترین یگانهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در قالب منطقه‌ شمال شرق کشور تحت امر قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در این خطه مستقر و در حال حراست از تمامیت ارضی میهن اسلامی هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن