شهری

خراسان رضوی ۱۲ درصد زائران حج تمتع کشور را به خود اختصاص داده است

کد خبر : 47103

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: در حج تمتع امسال پنج هزار و ۶۵ زائر از این استان اعزام می شوند که ۱۲ درصد از زائران حج تمتع کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، عباس خداشناس روز یکشنبه با بیان این که خراسان رضوی با اختلاف ۱۶۰ زائر بعد از استان تهران بیشترین میزان زائران حج تمتع کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: امسال ۳۹ هزار و ۶۵۰ زائر حج تمتع از سراسر کشور به سرزمین وحی مشرف می شوند.

وی در گفت و گوی خبری اضافه کرد: از پنج هزار و ۶۵ زائر حج تمتع خراسان رضوی، سه هزار و ۹۰۰ زائر از شهر مقدس مشهد در قالب ۲۲ کاروان و هزار و ۱۶۵ زائر از سایر شهرستان‌های استان در قالب ۱۸ کاروان به مکه مکرمه اعزام خواهند شد.

او ادامه داد: زائران استان خراسان رضوی در قالب ۴۰ کاروان زیارتی از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۰ کاروان مدینه قبل با سه هزار و ۹۰۰ زائر و ۱۰ کاروان مدینه بعد با هزار و ۱۶۵ زائر هستند.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: امسال اعزام ۴۶ کاروان زیارتی استان‌های سه گانه خراسان در قالب ۲۳ پرواز رفت حج از فرودگاه شهید هاشمی نژاد شامل ۴۰ کاروان از خراسان رضوی، پنج کاروان از خراسان شمالی و یک کاروان از خراسان جنوبی انجام خواهد شد.

خداشناس با بیان این که تنها یک کاروان از خراسان جنوبی از مشهد اعزام می شود و سایر پروازها از شهرستان بیرجند انجام خواهد شد افزود: از این میزان پرواز ۱۷ پرواز مربوط به اعزام کاروان‌های مدینه قبل و ۶ پرواز مربوط به کاروان‌های مدینه بعد است.

وی ادامه داد: شروع پروازهای مشهد به مدینه از ۳۱ خرداد ماه خواهد بود که طی این پروازها سه هزار و ۹۰۰ زایر در قالب ۳۰ کاروان مدینه قبل از خراسان رضوی، ۲۲۸ زائر در قالب ۲ کاروان مدینه قبل از خراسان شمالی و ۷۸ زائر در قالب یک کاروان مدینه قبل از خراسان جنوبی از فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد به مدینه منوره عزیمت خواهند کرد.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: پروازهای مشهد به جده عربستان نیز از ۲۶ خردادماه آغاز خواهد بود که طی این پروازها هزار و ۱۶۵ زائر در قالب ۱۰ کاروان مدینه بعد از استان خراسان رضوی و ۳۲۷ زائر در قالب سه کاروان مدینه بعد از استان خراسان شمالی از فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد به مقصد جده اعزام خواهند شد.

خداشناس افزود: نخستین پرواز حجاج از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در روز پنجشنبه ۲۶ خرداد ماه ساعت ۸:۲۰ به مقصد جده عربستان خواهد بود که تعداد ۱۲۰ زایر خراسان رضوی و ۱۴۰ زایر کاروان خراسان شمالی با این پرواز به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: تعدادی از نیروهای ستادی و هیات پزشکی حج نیز در قالب این پروازها به سرزمین وحی عزیمت خواهند کرد.

کاهش ۴۹ درصدی اعزام زایران خراسان رضوی به حج تمتع

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: آخرین اعزام زائران به حج تمتع قبل از شیوع کرونا در سال ۱۳۹۸ با ۸۸ هزار زائر از کل کشور صورت گرفت که از آن تعداد ۹ هزار و ۹۰۸ زائر از خراسان رضوی بودند که امسال با کاهش سهمیه اعزام زایران، اعزام زایران این استان به حج تمتع نیز حدود ۴۹ درصد کاهش یافته است.

خداشناس با اشاره به این که دولت عربستان اعلام کرده است که تمامی زائران حج باید علاوه بر واکسن مننژیت، دز یادآور واکسن فلج اطفال را نیز تزریق کنند تاکید کرد: زائران ثبت‌نامی در حج باید حداقل برای تزریق ۲ دز واکسن کووید ۱۹ که شامل سینوفارم و آسترازنکا بوده و مورد تایید عربستان است اقدام کرده باشند و تا قبل از اعزام، دز سوم واکسن کرونای خود را تزریق کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن