اقتصادی

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی درباردید از نمایشگاه سرمایه گذاری مناطق آزاد کشور در مشهد:

آستان هر چه در توان دارد برای رونق سرمایه گذاری بکار می گیرد

کد خبر : 53733

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه بین المللی مشهد مالک رحمتی ،قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، ضمن بازدید از نمایشگاه بسته ها و توانمندیهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت:ابتکار برگزاری نمایشگاه در شهرهای مختلف که توسط دبیر خانه مناطق آزاد صورت گرفته فرصتی را فراهم کرده تا همه ظرفیتهای مناطق به عنوان ظرفیتهای بی بدیل و غیر قابل مقایسه در کنار هم قرار بگیرند . همین امر علاوه بر معرفی این توانمندیها باعث شده مدیران مناطق نه تنها مستقیما با سرمایه گذاران در ارتباط باشند بلکه بتوانند با یکدیگر نیز وارد مشارکت و همکاری شوند.

مالک رحمتی همچنین افزود:حضور مدیران مناطق در یک جا باعث می شود سرمایه گذار سریعتر به نتیجه برسد و مستقیما با مدیران مناطق وارد مذاکره شود و قرارداد آنها با حضور ریاست مناطق تایید شود.
وی گفت:آنچه قابل تقدیر و تحسین است آماده کردن مجوزهای بدون نام است که به محض انتخاب سرمایه گذار فقط تقدیم نام صورت می گیرد.
او اظهار داشت: یکی از نطقه ضعف های کشور ما که همیشه در اقتصاد مشهود بوده ،این بوده است که نمی‌توانستیم ظرفیتها و استعدادهایمان به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی کنیم.اما در حال حاضر با این ابتکار فرصت خوبی بدست آمده تا در این خصوص به موفقیتهایی دست یابیم.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین بیان کرد:یکی از مناطق ویژه فعال کشور منطقه ویژه سرخس است که هم زیر ساختهای لازم برای سرمایه گذاری همچون فرودگاه و راه آهن را دارد و هم امکاناتی چون آب و برق و گاز .
او در این خصوص ضمن اشاره به اهمیت وجود شرکای تجاری برای کار اقتصادی و ترانزیت در منطقه سرخس از شروع فعالیت کشورهای چین و روس در این منطقه خبر داد.
وی خاطر نشان کرد:امروز شاهد بودیم تفاهم نامه هایی برای خط ترانزیت و لجستیک بین منطقه ویژه سرخس و منطقه آزاد چابهار امضا شد و همین هم افزایی بین این مناطق اتفاقی مهم است.
رحمتی بیان داشت:ما در آستان قدس تلاش می کنیم هر آنچه در توان آستان و سرخس است بکار بگیریم تا سرمایه گذاریهای خوبی داشته باشیم.
اوگفت:آنچه در این شرایط حائز اهمیت است کار رسانه ها ست تا این ظرفیت ها را به گوش فعالان اقتصادی داخلی و خارجی و عموم مردم برسانند تا حتی مردمی که سرمایه های قابل توجهی دارندقادر باشند در مناطق اقتصادی اقدام به تاسیس کارگاه ها و واحدهای تولیدی کوچک بکنند.
او اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر جهاد تبیین در معرفی استعدادهای سرمایه گذاری اتفاق بیفتد تا بزودی شاهد رشد و ترقی در همه زمینه های اقتصادی باشیم.
نمایشگاه بسته هاو توانمندیهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ۳۰ ام تیرماه ۱۴۰۲ اختتام یافت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن