اقتصادی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد:

آزادسازی غیرمستقیم سهام عدالت توسط ۶۸ درصد مشمولان در خراسان رضوی

کد خبر : 35424

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: در حالی که در کل کشور حدود ۶۱ درصد مشمولین سهام عدالت روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، از مجموع سه میلیون و ۹۷۸ هزار و ۱۸۴ مشمول سهام عدالت استان، دو میلیون و ۷۰۹ هزار و ۹۸۴ نفر این روش را انتخاب کرده اند که ۶۸ درصد از کل مشمولین در استان را شامل می‌شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، امیررحیمی اظهار کرد: مشمولان سهام عدالت که در استان روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، به منظور برخورداری از منافع آزادسازی این سهام، مزایای قانونی و امکان شرکت در رای‌گیری الکترونیکی انتخاب هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی، باید به ثبت نام در سامانه سجام اقدام کنند. وی افزود: این افراد باید با مراجعه به سامانه سجام به آدرس www.sejam.ir یا دفاتر پیشخوان دولت نسبت به ثبت نام و سجامی شدن اقدام کنند. وی گفت: طبق قانون شرکت‌های استانی سهام عدالت موظف هستند برای تعیین اعضای هیئت‌مدیره جدید به برگزاری انتخابات اقدام کنند، بدین منظور افرادی که برای این پست واجد شرایط هستند، یعنی شرایطی که قانون برای اعضای هیئت‌مدیره وضع کرده و همچنین تخصص کافی در زمینه بازار سرمایه دارند، می‌توانند پس از دریافت کد بورسی با مراجعه به سامانه
www.setan.seo.ir یا به سایت شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان برای ثبت نام اقدام کنند. وی گفت: در روش غیر مستقیم سهام عدالت، مدیریت سهام عدالت و اعمال نمایندگی سهامداران، با لحاظ مراتبی از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سامان دهی خواهد شد. در این روش سود یا زیان قابل تخصیص به دارندگان سهام عدالت بر اساس عملکرد شرکت‌های سرمایه‌گذاری تخصیص خواهد یافت و با این تفویض اختیار، سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت متعلق به دارندگان سهام توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سامان دهی خواهد شد. امیر رحیمی افزود: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به افزایش سرمایه و پذیرش نزد بازار بورس یا فرابورس مکلف هستند که این مهم در استان انجام شده و سهام روش غیر مستقیم در صورتی قابل واگذاری و فروش خواهد بود که نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بازار سرمایه قابل معامله باشد، زیرا این افراد از این به بعد سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی خواهند بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن