شهری

استاد دانشگاه الاسلامیه لبنان آثار خود را به کتابخانه رضوی هدیه کرد

کد خبر : 47087

شیخ احمد محمد قیس روحانی لبنانی و عضو تجمع علمای لبنان، آثار و تالیفات خود را با محوریت اسلام و امام شیعه به کتابخانه آستان قدس رضوی هدیه کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از گنجینه رضوی، دوره چهار جلدی «المؤتلف و المختلف فی التفسیر» از جمله مهمترین آثار اهدایی این نویسنده به شمار می‌رود که به آرای مشترک و اختلاف‌های موجود میان شیعه و سنی در تفسیر اشاره دارد.

از دیگر آثار شیخ احمد قیس که به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شد می‌توان به «دیدگاه فکری و فلسفی علامه طباطبایی» اشاره کرد که از سوی مجمع پژوهش‌های اسلامی دانشگاه الازهر مجوز نشر یافته و توسط یک ناشر مصری چاپ و منتشر شده است.

«توسل از نگاه قرآن، سنت و عقل»، نیز کتاب دیگری است که با اجازه مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر به چاپ رسیده است.

«العدل و العداله من منظاری القانون البشری والدین السماوی»، «حوار جدید مع الفکر الاحادی»، «محطات مشرفه فی التراث المسیحی الاسلامیه»، «مصر و ال البیت» از دیگر آثار این نویسنده لبنانی است که وی در روز ولادت امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) به کتابخانه رضوی اهدا کرد.

شیخ احمد محمد قیس نویسنده ۲۴ جلد کتاب تخصصی در مورد علوم قرآنی و تاریخ است که عضویت در اتحادیه نویسندگان عرب، عضویت مرکز بررسی فتاوای تکفیری و اندیشه‌های تندرو و الحاد در الازهر و مدیریت مرکز پژوهش‌های اسلامی مسیحی در بیروت بخشی از کارنامه کاری وی به شمار می‌رود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن