زندگی

وقتی مرغ همسایه غاز است! / نگاهی به انعکاس اخبار کرونایی ایران در شبکه های معاند خارجی

کد خبر : 28119

صبح مشهد– انصافا یه نگاهی به خبرهای زیر از بی‌بی‌سی فارسی و خبرگزاریهای خارجی بندازید و القایی که به مخاطب میکنه رو ببینید، ٩٠ درصد خبرهای بی‌بی‌سی و اونها برای ایران همینطوریه:

١_ استرالیا محدودیت‌های سفر علیه ایران وضع کرد
یعنی: فقط ایران برای استرالیا بد و خطرناک است. استرالیا سفرهای چین و دیگر کشورهای کرونایی رو کاری نداره، فقط ایرانیا نباید بیایند. کرونای ایرانیا این شکلیه? کرونای دیگر کشورها این شکلیه

٢- لیس زدن و بوسیدن ضریح توسط یک ایرانی.
یعنی همه ایرانیا اینطوریند.
ما مردم و حکومت بشدت این فرد رو مطرود و نکوهش کردیم و اما خبرشون میگه متاسفانه ایرانیا بخصوص مذهبیها اینطوریند. درحالیکه این فردی که این کارو کرده، سابقه‌داره و از فرقه‌ ایت الله شیرازی از تندرو های شیعه انحرافی لندن نشین هست و با خود او در لندن برخورد نمی کنند. ضمن اینکه خبر بازداشتش توسط دادستان مشهد را بی بی سی اعلام نکرد.

٣-احتمال ابتلای نازنین زاغری به کرونا در زندان اوین
توضیح: خفقان سیاسی در ایران وجود دارد و اینکه کرونا رو خود ایران به زندان‌های خودش منتقل کرده تا زندانیای سیاسی بمیرند. البته قسمتی از ان بابت نگرانی جاسوسای خودشون هم هست که در زندان هستند.

۴_کلیپی از یک مریض که در خیابان انقلاب افتاده است بزرگترین خبرگزاری دنیا، این فیلم شده خبر اولش.

یعنی: انزجار از مسئولین چون همه ایران مردم اینطوری تو خیابان در حال مردن هستند و کسی از مسئولان توجه نمی کنه و کشور در حال نابودی است.

۵- داعش از گسترش ویروس کرونا در ایران استقبال کرد
توضیح: این همه ادعا می کردید که داعش را از بین بردید اولا وجود داره و دوم با ضعف کشور به ایران حمله می کنه. باعث بهم ریختن استراتژی توجه به جای داخل به دشمن خارجی است و نگرانی بیشتر مردم از حمله داعش.

۶_درگیری لفظی بیماران و پرسنل درمان، بیمارستان رازی
یعنی: تو کل بیمارستان‌ها وضع همینه، با بیمار برخورد بد میکنند و یا وضعیت کادر درمانی متشنجه و بزودی از کنترل خارج میشوند و کشور از کنترل خارج میشود.
همه میدونن این روزها پرستاران و پزشکان واقعا دارن ایثار میکنند و جانشون را گذاشتند کف دستشان و به مردم خدمت میکنند و البته شدیدا تحت فشار هستند و تازه خیلی از بیماران از صمیم قلب ازشون تشکر کردند و هشتک سربازان گمنام سلامت که جزو بیشترین خبرهاست را پوشش نمیدهند. همچنین خبر سازمان جهانی بهداشت را که اعلام کرده ایران بعد از چین بهترین عملکرد را داشته و بیشترین تعداد مبتلا رو درمان کرده باز هم اعلام نکردند.

٧-کرونا از ایران به بلاروس و نیوزلند رسید
یعنی؛ ایران داره همه جارو آلوده میکنه و باید بیشتر کنترل بشود و مرزهاش بسته شود . البته آمار ایتالیا رو نمی دهند که ١۴ کشور رو آلوده کرده که بیشترین آمار رو تو آلوده کردن کشورهای مختلف دارد.

٨-ممکن است بین ١٠ تا ١۵ هزار نفر در ایران کرونا داشته باشند
توضیح: ایجاد ترس و اضطراب شدید در کشور . دقت کنید میگوید ممکن است، یعنی یقین ندارد!

٩_ افغانستان : نگران انتقال ویروس توسط مهاجران از ایران هستیم
یعنی: تحقیر ایرانیها و ایجاد خشم و نفرت در مردم، افغانستان هم دیگر نگرانه و ایرانیها را راه نمیدهد به کشورش، افغانستانی که اولین صادرکننده موادمخدر به دنیا و جزو ضعیف ترین اقتصادها در دنیاست هم با این همه کمک کشور ما به افغانستان ما رو نادیده گرفت.

١٠- ملکه رنجبر بازیگر سینمای ایران درگذشت
توضیح: وسط خبرهای کرونایی درگذشت یک بازیگر قدیمی که چندین ساله خبری ازش نیست مطرح میشود همه فکر کنند از کرونا مرده!

١١- هرچندساعت یکبار اعلام آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران
توضیح: عدم کنترل اوضاع و ترویج ترس و اضطراب اما طبق معمول امار بهبودیافتگان را نمی دهند.

١٢- دولت افغانستان ٢۵ میلیون دلار برای مقابله اختصاص داد
یعنی: ایرانیها در ایران و ایرانیهای مقیم در سایر کشورهای دنیا فکر کنند صعیف ترین کشور هم بودجه داد اما ایران برای مقابله با کرونا بودجه‌ای اختصاص نداد. درحالیکه بودجه‌ ایران چندبرابر این عدد بوده است.

١٣- پرستاری که در لاهیجان با کرونا میجنگید، درگذشت
یعنی : تو ایران همه دارن میمیرند و هیچ کسی به فکر مردم و خصوصا کادر درمانی نیست و کادر درمان از حکومت تنفر به دل گیرند.

١۴- افزایش شدید نرخ دلار در ایران
یعنی: اقتصاد ایران در حال از هم پاشیدن به طور مضاعف بواسطه کرونا است این خبر برای چند روز قبل است، جالبه طبق معمول دیروز که دلار آمد پایین چیزی نگفت که خدای نکرده استرس از بین نرود!

١۵_اعزام هواپیمای خالی برای بازگرداندن ایرانیان
?یعنی تحقیر عزت ایرانیها حتی اعراب هم ارزشی برای ایرانیها قایل نیستند و ایجاد خشم و تنفر بیشتر ایرانیها از اعراب.

البته از حق نگذریم، بین این همه خبر بد از ایران دوتا خبر هم از دیگر کشورها داده است، ببینید:

١۶_ کلیپی از عروسی فیلیپینی ها و بوسه عروس و داماد از روی ماسک
توضیح: کرونای فیلیپینی ها و دیگر کشورها خیلی رمانتیک و عاشقانه و عالمانه اس، کرونای ایرانی ها نفهم است?

١٧_ سرانجام یک نفر در بریتانیا بر اثر کرونا درگذشت
یعنی: یه خبر هم درباره کرونای انگلیس، اونم با این جمله، سرانجام…یعنی در انگلیس انقدر مدیریت خوبه کسی نمیمیره، سرانجام درعین ناباوری یک نفر مرد?

دوستان چه بسا بیشتر این خبرها دروغ نباشه، ولی اینکه فقط خبرهای بد با جهت‌دهی خاص، خیلی باعث سیاهنمایی و ایجاد ترس و خشم و نفرت در مردم کشور میشود . هیچ خبر خوبی از ایران و پیشرفتهایی که درباره همین کرونا اتفاق افتاده را گزارش نمی دهند. کسی که منبع خبریش رو بی‌بی‌سی و امثالهم گذاشته، طبیعیه که همه چیز رو سیاه ببینه و بلافاصله اخبار رو هم با خشم و ناراحتی برای دوستان و مخاطبان و گروههایش ارسال کنه.لطفا به هر خبری که میاد فکر کنیم و سریع تو فضای مجازی ارسالش نکنیم
این روزا که مردم و دولت گرفتار شدند
بیاییم ما خودمان ابزار دست آنها نشویم
هر خبری رو نه تنها در مورد دروغ های کرونایی بلکه خیلی چیزای دیگه در مورد کشورمون که از زبان اونها میاد و فقط خبر منفی تولید می کنند و به خورد ما داده میشه چون از اینترنت میاد رفرنس و مرجع فرض نکنیم و منتشر نکنیم.

چرا در مورد خیلی از کشورهای دیگه چنین خبرهایی نمی دهند آمار و خبرهای حمله به فروشگاههای ایتالیا و آلمان و سوئیس به اصطلاح مهد تمدن را نمیدهند.
چرا اخبار منفی از ایران تو صدر همه اخبارهاشونه؟ چرا مجاهدتها،ایثار پزشکان و یک هفته نخوابیدن کادر درمانیمون و ندیدن خانواده هاشونو نمیدن؟ چرا خبر خیرات مردم و کمکهای مردم به هم تو خبرهاشون نیست؟
بیاییم تو این اوضاع سخت با انجام کار خیر و قدردانی از کار خوب به یکدیگر کمک کنیم و روحیه بدهیم و خوبیها را برشماریم .
یادمان باشد از چهره به ظاهر خیراندیش روباه پیر انگلیس و چهره فریبکارانه پمپئو وزیر خارجه آمریکا که برای مردم ایران نگرانه ولی دارو و ماسک رو برای همین مردم تحریم می کند.

مردم ایران فراموش نخواهند کرد در شرایطی که گرفتارند هیچ کس جز خودشان و یکی دو کشور به دادشان نرسید. پس پشت سر هم و کشورمان بایستیم و بدانیم کسی دلسوز ما نیست جز خودمان و علی رغم اینهمه نقص و ضعف در فرایندها و مدیریتها باز هم به کمک مدیران و مسئولان که بلاخره دست پرورده دانشگاهها و اموزش و پرورش و کشور خودمونند و خصوصا کادر درمانی بهداشتی کشورمون برویم که این سربازان خط مقدم جنگ سلامت را هم اگر تضعیف کنیم بر شاخ نشسته ایم و بن می بریم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن