اسلاید شوشهری

یک مسئول عنوان کرد:

۱۰۰هزار خودرو در روزهای پایانی صفر وارد مشهد می‌شود

کد خبر : 54466

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد دهه پایانی صفر شهرداری مشهد گفت: تقریبا در روزهای پایانی ماه صفر حدود ۱۰۰ هزار خودرو وارد شهر مشهد می‌شود که با میانگین اقامتی ۳ روزه این عدد معادل ۳۰۰ هزار خودرو خواهد شد. هسته مرکزی شهر مشهد این ظرفیت را ندارد.

به گزارش صبح مشهد، سید مهدی امامی میبدی امروز، ۱۳ شهریور ماه در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه آخر صفر شهرداری اظهار کرد: موضوع حمل ونقل از دغدغه‌هایی است که هرساله بالاخص برای خروج از شهر وجود دارد. دغدغه اصلی ما در خصوص خروج زائرین پیاده‌ای است که طبق برآوردها ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر هستند.

وی افزود: در حال گرفتن مجوز برای اضافه کردن حدود ۱۰۰ ون به پایانه‌های اتوبوسرانی‌ هستیم تا در داخل استان خدمات بدهیم. ظرفیت هر ون حدود ۱۳ نفر است و چیزی حدود ۱۳۰۰ نفر را می‌توانند جابه‌جا کنند.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد دهه پایانی صفر، با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی در هسته مرکزی روزهای دهه پایانی صفر نیز از دیگر دغدغه‌هایی است که داریم گفت: در همین خصوص با پلیس راهور به این جمع‌بندی رسیده‌ایم تا جایی که امکان دارد محدودیت نداشته باشیم. با اطلاع‌رسانی‌هایی که داریم سعی می‌کنیم محدودیت‌ها را به حداقل برسانیم.

امامی میبدی با اشاره به افزایش ناوگان اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: در مکان‌هایی مثل جهان‌شهر، پارک‌ملت‌، بلوار مفتح و بلوار حر سرویس‌های اتوبوسرانی برای رساندن زائران و مجاوران خدمات‌دهی خواهند کرد. همچنین سرویس‌ها متناسب با عرضه و تقاضا افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت پارکینگ‌ها در ایام دهه پایانی صفر، تشریح کرد: تقریبا در روزهای پایانی ماه صفر حدود ۱۰۰ هزار خودرو وارد شهر مشهد می‌شود. با میانگین اقامتی ۳ روزه این عدد معادل ۳۰۰ هزار خودرو خواهد شد. بیشتر تردد این خودروها در هسته مرکزی شهر مشهد است. درحالی که هسته مرکزی شهر مشهد این ظرفیت را ندارد. در همین خصوص تا جایی که‌ توانستیم زمین‌هایی که قابلیت تبدیل شدن به پارکینگ موقت را دارند را شناسایی و تبدیل به پارکینگ می‌کنیم. همچنین از ظرفیت معابر مثل خیابان شارستان و صاحب الزمان نیز برای پارک خودروها استفاده خواهیم کرد. اصلا امکان‌پذیر نیست در عرصه مرکزی برای ۳۰۰ هزار خودرو پارکینگ بسازیم. بنابراین سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را بکنیم.

مجید بخت‌آزما، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه ستاد دهه پایانی ماه صفر نیز در این نشست با اشاره به اینکه وظیفه ما در حوزه انعکاس اخبار این اتفاق خواهد بود، عنوان‌کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده ما چهار ستاد خبری را در مرکز اطلاع‌رسانی پیش‌بینی کرده‌ایم. ستاد خبری حوزه حمل و نقل، فرهنگی، خدمات شهری و مناطق و ستادها انعکاس اطلاعات را خواهند داشت.

وی ادامه داد: با توجه به رویکردی که در روزهای پایانی صفر اتفاق می‌افتد ستاد حمل ونقل ما در روزهای پایانی به پایانه مسافربری انتقال داده خواهد شد.

بخت‌آزما خاطرنشان کرد: امسال سامانه ۳۷۰۴۵ به عنوان پایه اطلاع‌رسانی وسیع زائران، در دهه آخر صفر خواهد بود. تمام دستگاه‌ها به این سامانه متصل هستند. مجموعه ۱۳۷‌ ما نیز در این ایام با آمادگی کامل خدمت‌رسانی خواهد کرد. همچنین امسال ما یک رویداد حسی- معنوی در خصوص عکاسی موبایلی و عکاسی حرفه‌ای با جوایز ارزنده پیش‌بینی کرده‌ایم. که پوستر آن نیز به زودی منتشر خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن