ستون اصلیهویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامی

لزوم اختصاص اعتبارات ملی برای فعالیت‌های فرهنگی در منطقه یک مشهد

کد خبر : 7418

در نشست معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با شهردار منطقه یک، بر اختصاص اعتبارات ملی برای فعالیت‌های فرهنگی در این منطقه تاکید شد.


به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، جواد اصغری، شهردار منطقه یک در نشست به معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اظهار داشت: شهرداری منطقه یک به لحاظ هویت تاریخی در شهر مشهد جایگاه ویژه‌ای دارد و منطقه‌ای ملی محسوب می‌شود، از همین روی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی نیاز به اعتباراتی در سطح ملی می‌باشد.
وی ادامه داد: لازم است همه مناطق مشهد با شناخت امتیازات و ظرفیت‌های بومی و محلی خود از آنها در جهت مشارکت در برنامه فرهنگی و برنامه‌های توسعه شهری استفاده کنند.
در ادامه این جلسه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به پیوست اجتماعی تهیه شده توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد: در بند ۵ پیوست اجتماعی از ظرفیت‌ها سخن به میان آمده است، که مطابق با آن هر منطقه می‌بایست فهرستی از ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی مستقر در منطقه خود را تهیه کنند که همکاری صمیمانه و تنگاتنگ شهرداری با دستگاه‌های دولتی می‌تواند کمک شایانی در جهت بهره‌مندی از توان و ظرفیت دستگاه‌های دولتی در جهت اجرای برنامه های فرهنگی نماید.
وحید جلیلی با تاکید بر حضور همه اقشار در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: به لحاظ آنکه شهرداری مشهد نهادی اجتماعی است باید در برنامه‌های خود به مخاطبان فراگیر از همه‌ی اقشار جامعه توجه کنیم و در واقع در تدوین برنامه‌های فرهنگی آینده بر دلایل عدم حضور و استقبال افرادی که تاکنون در اینگونه برنامه‌ها حضور نداشته یا مشارکت نکرده‌اند توجه ویژه‌ای بنماییم و مشارکت اجتماعی را در سطح مشهد مقدس رقم بزنیم .
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به مدیریت نوین که مدیریت برنامه منهای بودجه است، تصریح کرد: در حال حاضر مدیران ما بیشتر برروی مدیریت بودجه و هزینه تمرکز کرده‌اند به همین منظور در بند اول پیوست اجتماعی مدیریت هزینه‌ها را به عنوان بخشی از مدیریت معرفی کرده و تمرکز به کارهایی که تاکنون در حوزه فرهنگی شهرداری انجام نشده و شناسایی ظرفیت‌های بالقوه در کنار بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالفعل را به عنوان بخش دیگری از مدیریت معرفی کرده‌ایم .
جلیلی تهیه مستندی از فعالیت‌های فرهنگی خود جوش مردمی که عملکرد موفقی داشته‌اند با هدف معرفی رمز موفقیت این افراد برای الگو برداری و گسترش در بین سایر گروه‌های مردمی را خواستار شد .
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مدیران ما باید نگاهی اجتماعی به ظرفیت‌های مردمی داشته و از آن در جهت توسعه و پیشرفت فعالیت‌های شهری و فرهنگی استفاده نمایند.
در ادامه معاون اجرایی منطقه یک خواستار دقت بیشتر عوامل اجرایی معاونت فرهنگی و اجتماعی در جانمایی المان‌های شهری به لحاظ رعایت نکات ایمنی شد .
وی افزود: در جانمایی المانهای شهری، در نظر گرفتن مسایل ایمنی به لحاظ تماس فیزیکی مردم با المان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ، خصوصا المان‌هایی که نیازمند اتصال به جریان برق بوده و یا به لحاظ ساختاری و شکل طراحی و جنس فلزی آن باید نکات ایمنی از قبیل تیزی لبه ها ی طرح و استحکام سازه ، از ایمنی بالایی برخودار باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن