اسلاید شوشهری

بزرگ‌ترین نمایشگاه طلا و جواهر کشور در مشهد برگزار می‌شود

کد خبر : 55981

مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی گفت: نمایشگاه طلا معمولاً در اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز برگزار می‌شود که امسال نمایشگاه مشهد بزرگ‌ترین نمایشگاه است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از شهرآرانیوز، علیرضا صدرزاده امروز، ۷ آذرماه، در نشست خبری هشتمین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره، فیروزه، ساعت، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه طلای مشهد بزرگ‌ترین نمایشگاه طلا، جواهر و نقره کشور با حضور ۱۵۰شرکت در فضایی به مساحت ۱۵هزارمترمربع است.

وی با بیان اینکه در حوزه طلا و جواهر حتی در تهران نیز نمایشگاه بزرگی وجود ندارد، عنوان کرد: نمایشگاه معمولاً در اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز برگزار می‌شود که امسال نمایشگاه مشهد بزرگ‌ترین نمایشگاه است. مشهد شروع‌کننده نمایشگاه‌های طلا و جواهر در کشور در سال ۸۶-۸۷ است که شاید در آن زمان برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر تابو بود.

صدرزاده افزود: با توجه به بحث کرونا و مشکلات در حوزه نرخ طلا، نمایشگاه افت‌وخیز‌های زیادی داشت، اما با وجود ظرفیت این حوزه در شهر مشهد خود را بازیابی کرد و در یک بازه زمانی یک ساله به جایگاه اصلی خود رسید. امیدوارم در سال‌های آینده بتوانیم در زمینه بین‌المللی نمایشگاه بیشتر کار کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی ادامه داد: وقتی قرار است شرکت‌های خارجی در نمایشگاه حضور داشته باشند، ۹ ماه تا یک سال قبل برنامه‌ریزی می‌کنند و حضور آن‌ها منوط به دریافت گزارش نمایشگاه‌های دوره گذشته است. با توجه به اینکه سال گذشته نمایشگاه برگزار نشد نتوانستیم این گزارش‌ها را تهیه کنیم و شاهد حضور مشارکت‌کنندگان خارجی باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های بعد شاهد حضور مشارکت‌کنندگان خارجی خواهیم بود، تصریح کرد: در آینده نمایشگاه مشهد به عنوان پایلوت صنعت طلا و جواهر در تجارت، طراحی طرح‌های جدید و ماشین‌آلات خواهد بود. برنامه داریم در آسیای میانه و افغانستان این موضوع را به عنوان مرکز مطرح کنیم و در آینده نزدیک هم از کشور‌های دوردست مشارکت‌کننده و هم از پنج کشور آسیای میانه و افغانستان بازدیدکننده داشته باشیم. با اجرای برنامه سه تا چهار ساله می‌توانیم نمایشگاه مشهد را به عنوان قطب این حوزه در منطقه مطرح کنیم.

صدرزاده بیان کرد: در این دوره با توجه به هم‌افزایی که داشتیم، موفق شدیم نمایشگاه را با حضور اکثریت فعالان این حوزه در مشهد برگزار کنیم. شاید اگر عده‌ای از دوستان همراهی بیشتری می‌کردند نمایشگاه بهتر برگزار می‌شد، اما باز هم وضعیت ما نسبت به متوسط کشور قابل قبول است.

مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی اضافه کرد: برنامه‌ریزی نمایشگاه را از پنج شش ماه قبل شروع کردیم و هر هفته در اتحادیه جلسه داشتیم. از دیروز مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه حضور پیدا کردند و در حال ساخت‌وساز هستند. نمایشگاه پنجشنبه ساعت چهار بعدازظهر افتتاح خواهد شد. میز کشوری طلا، تجلیل از پیشکسوتان و بازدید از معدن فیروزه و موزه خراسان از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه است.

همچنین در ادامه نیلوفر میرشهیدی، مدیرعامل شرکت شتاب‌دهنده و کارآفرینی لوتوس اظهار کرد: در حاشیه نمایشگاه قرار است روز جمعه شش کارگاه آموزشی(ورکشاپ) تخصصی در مرکز همایش‌های نمایشگاه برگزار شده و مدارکی داده شود.

وی با بیان اینکه از شش سال پیش مشهد شهر جهانی گوهرسنگ‌هاست، عنوان کرد: اتفاقات خوبی در این سال‌ها رخ داده و تعداد افراد آموزش‌دیده افزایش یافته است. بسیاری در مشهد هنوز این موضوع را نمی‌دانند و روی این موضوع کمتر کار شده است.

میرشهیدی افزود: در زمینه شهر جهانی گوهرسنگ‌ها حرف زیادی برای گفتن داریم. بعد از اطلاع‌رسانی در این زمینه مطالبات زیاد خواهد شد. ۸۵درصد افرادی که در آموزشگاه‌ها آموزش می‌بینند به بازار کار وارد می‌شوند.

مدیرعامل شرکت شتاب‌دهنده و کارآفرینی لوتوس در پاسخ به این سؤال که برای واردات گوهرسنگ‌ها از افغانستان چه اقداماتی انجام شده است، گفت: برای واردات درگیر قوانین هستیم و محدودیت‌های قانونی برای واردات و صادرات همچنان پابرجاست.

گفتنی است هشتمین نمایشگاه تخصصی فلزات گران‌بها، طلا و جواهر و نقره ۹ آذر افتتاح می‌شود. این نمایشگاه به مدت چهار روز تا ۱۲ آذرماه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در این نمایشگاه حضور یابند. هشتمین نمایشگاه طلا و جواهر و فلزات گران‌بها در سالن‌های مفاخر و فردوسی این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن