استانی

مبتلایان به کرونا نگران طولانی شدن آزمون وسع بیمه سلامت نباشند

کد خبر : 30172

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: نتیجه آزمون وسع در افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت اعلام می‌شود، در حالیکه برای سایر افراد این مدت حدود یک ماه به طول می‌انجامد.

صبح مشهد– به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی بیمه سلامت خراسان رضوی، دکتر علیرضا رمزی افزود: بیماران مبتلا به کرونا که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند در صورت تمایل به پرداخت کل مبلغ مصوب در همان تاریخ مراجعه برایشان دفترچه صادر خواهد شد و در صورت تمایل به استفاده از یارانه درمان، آزمون ارزیابی وسع توسط وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به سرعت برای آنها انجام می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: طرح بیمه اجباری همگانی از ۱۵ آبان ماه پارسال برای افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند، در سراسر کشور در حال اجراست که در قالب این طرح افراد فاقد پوشش بیمه‌ای براساس آزمون وسع و استطاعت مالی حق بیمه پرداخت کنند.
وی در ادامه گفت: براساس نتیجه این آزمون برای دهک های ۱و۲و۳ درآمدی دفترچه بیمه سلامت رایگان و برای دهک های ۴و۵و۶ دفترچه بیمه سلامت با ۵۰درصد مشارکت در پرداخت سرانه و برای دهک های ۷ به بالا دفترچه بیمه سلامت با ۱۰۰ درصد مشارکت در پرداخت سرانه صادر می‌شود.
وی ادامه داد: در اجرای طرح بیمه سلامت افراد فاقد پوشش بیمه که استطاعت مالی دارند باید برای هر نفر تحت تکفل خود سالانه شش میلیون و ۶۸۴ هزار رالب حق بیمه پرداخت کنند.

سرپرست بیمه سلامت خراسان رضوی با اشاره به اقدامات این سازمان برای مقابله باشیوع ویروس کرونا گفت: اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت در کلیه صندوق‌های بیمه ای بجز بیماران خاص صندوق ایرانیان تا پایان خرداد ماه سال ۹۹ تمدید شده بود که طی آن افرادی که دفترچه آنان از ابتدای اسفند ۹۸ فاقد اعتبار شده ولی دارای نسخ سفید بود توانستند از همان نسخ برای خدمات درمانی مورد نیازشان استفاده نمایند.
رمزی گفت: سقف تایید داروهای پرونده‌ای برای بیماران از سوی بیمه سلامت پس از کرونا از ۶۰ به ۸۰ میلیون رالس افزایش یافته است.
وی ادامه داد: هزینه خدمات تشخیصی شامل تست گلوبال آزمایشگاهی کووید ۱۹ و سی.تی.اسکن قفسه سینه در بیماران مشکوک یا قطعی مبتلا به کرونا با رعایت نظام سطح‌بندی و توسط پزشکان عمومی یا متخصص تعیین شده توسط وزارت بهداشت و با رعایت پروتکل‌های ابلاغی از سوی بیمه سلامت قابل پرداخت می‌باشد.
وی گفت: هم اکنون افزون بر سه میلیون و ۵۵۰ هزار نفر در قالب پنج صندوق بیمه شامل بیمه سلامت همگانی، بیمه روستائیان و عشایر، بیمه ایرانیان، بیمه کارکنان دولت و بیمه سایر اقشار در خراسان رضوی بیمه شده‌اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن