شهری

کارگاه پارچه‌بافی و فرت‌بافی خیریه امام حسین (ع) نیشابور در آستانه افتتاح

کد خبر : 56611

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور گفت: کارگاه پارچه‌بافی و فرت‌بافی خیریه امام حسین (ع) نیشابور به زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی کمال خانی با اعلام این خبر افزود: بزرگ‌ترین کارگاه پارچه‌بافی و فرت‌بافی شمال شرق کشور توسط بخش خصوصی با اعتبار ۴ میلیارد ریال آماده راه‌اندازی شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور ادامه داد: هزینه‌های این کارگاه از محل خیریه امام حسین (ع) تامین شده و دارای ۱۱ دستگاه بافت فرت که می‌تواند اشتغال ۵۰ نفر را در دو شیفت کاری پوشش دهد.

خانی تصریح کرد: تمامی پرسنل این کارگاه دوره‌های آموزشی را فراگرفته و با افتتاح این کارگاه نیشابور عنوان خانه پارچه‌بافان شرق کشور را به خود اختصاص می‌دهد و بازارهای هدف فروش این کارگاه، هتل‌ها، نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و آنلاین شاپ‌ها است و نیز برای صادرات به کشور روسیه اقدامات و تمهیدات اولیه انجام شده است.

بخش فنی این کارگاه شامل چله‌کشی، تعمیرات دستگاه‌ها و رفع ایراد آنها است که می‌تواند تمامی تعمیرات دستگاه‌های استان را پوشش دهد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن