اجتماعی

با هدف بررسی مباحث کتابخانه های عمومی شهرستان برگزار شد؛ دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی و فرماندار مشهد مقدس

کد خبر : 17259

در جلسه مشترک مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و فرماندار مشهد مقدس بر ضرورت بهبود وضعیت کتابخانه های عمومی مشهد مقدس تاکید شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی ادراه کل کتابخانه های مشهد مقدس، در جلسه مشترک مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و فرماندار مشهد مقدس بر ضرورت بهبود وضعیت کتابخانه های عمومی مشهد مقدس تاکید شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این جلسه با تبریک انتصاب فرماندار و توفیق خدمت در مشهد مقدس گفت: امیدواریم در این دوره مسئولیتی نیز شاهد خدمات و تلاش ارزشمند در ارائه خدمت به مردم عزیز باشیم.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: مجموعه نیروی انسانی کتابخانه های عمومی استان مجموعه ای جوان و پرظرفیت و باانگیزه است که با بهره گیری از ایده های نو و تلاش مضاعف اتفاقات خوبی را رقم زده است و در شهرستان مشهد مقدس نیز با انتخاب یکی از مدیران پرتلاش و خلاق استان و با حمایت فرماندار و شهردار و سایر مسئولان امیدواریم این اتفاقات خوب ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: حضور انجمن خیرین کتابخانه ساز شهر مشهد با ساختار قوی وعضویت خیرانی دغدغه مند در حوزه کتاب و کتابخوانی یکی از نقاط قوت شهرستان مشهد است که تاکنون اقدامات ارزشمندی مانند ساخت کتابخانه و کمک به مباحث فرهنگی از جمله برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی داشته اند و در آینده نزدیک نیز دومین کتابخانه سیار مشهد با کمک خیرین به بهره برداری خواهد رسید.

سبزیان به برگزاری نشستهای کتاب خوان اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری نشست کتاب خوان با حضور مدیران استان فضای عمومی را به سمت توجه به کتاب و کتاب خوانی و مطالعه سوق می دهد و اگر این نشستها و جلسات در کتابخانه های عمومی برگزار شود در کمک به معرفی کتابخانه ها و معرفی و ارتقا جایگاه آنها مفید خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان ابراز امیدواری کرد مجوعه تلاشها و فعالیتها و رایزنیها و اقدامات مشترک با دیگر نهادها در نهایت به توجه مردم به کتابخوانی و مطالعه منجر شود.

معاون استاندارو فرماندار مشهد مقدس نیز در این جلسه با تقدیر از تلاشهای صورت گرفته در حوزه کتابخانه های عمومی گفت: هرچند در بیان کلی و آماری گرایش مردم به کتب خوانی در وضعیت مطلوب نیست ولی با تلاشهای صورت گرفته و انگیزه های موجود مسیر روشن، و حرکت صعودی شده است.

احمدعلی موهبتی ادامه داد: وجود خیرین پای کار و همراه نیز یکی از نکات قابل اتکای کتابخانه ها است که هرکجا خیرین ورود کرده اند اتفاقات بسیارخوبی انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: جلسات انجمن کتابخانه های عمومی مشهد مقدس با حضور شهردار و دیگر اعضا و با مصوبات قوی بازوی قوی اجرایی کتابخانه های عمومی مشهد مقدس باشد.

لازم به ذکر است در این جلسه محمد رضا بدیع زادگان رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد نیز حضور داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن