اجتماعی

به مناسبت هفته قوه قضائیه انجام شد؛ دیدار فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با رئیس کل دادگستری استان

کد خبر : 21185

سردار فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی با رئیس کل دادگستری استان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی ، سروان ” مجتبی بیهقی” سرپرست معاونت اجتماعی مرزبانی استان در رابطه با این خبر تصریح کرد: سردار “ماشاالله جان نثار” فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی با حجت الاسلام و المسلمین “مظفری” رئیس کل دادگستری استان دیدار و گفتگو کرد.
سردار “جان نثار” در این جلسه پس از گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و تبریک هفته قوه قضاییه خاطر نشان کرد: از حمایت های همه جانبه ی شما و همکارانتان در شهرستان هایی که با ما ارتباط دارند صمیمانه تشکر می کنم.

وی افزود: مرزبانی خراسان رضوی علاوه بر حفاظت و مراقبت از ۸۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور های افغانستان و ترکمنستان مأموریت های متعددی نیز انجام می دهد از جمله مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مبارزه با قاچاق کالا که قاچاق سوخت نیز شامل این گروه از مأموریت ها می شود .

فرمانده مرزبانی استان تصریح کرد: مرزبانی خراسان رضوی در گمرکات چهارگانه ی استان نیز وظایف خود را به خوبی انجام می دهد. بحث مبارزه با نگهداری و خرید و فروش سلاح و مهمات مربوطه نیز جزو مأموریت های مرزبانی است که این کار هم در نقاط مرزی و هم در مناطق جمعیتی نزدیک به مرزهای استان با نیروی انتظامی به صورت مشترک انجام می شود.

سردار “جان نثار” در ادامه افزود: دستگیری متجاوزین مرزی هم بخشی از مأموریت های مرزبانی استان است که مشکلات عمده ای را برای ما به وجود آورده زیرا افراد متجاوز اغلب انسان های فقیر و بی سرپناهی هستند که برای کار به صورت غیر قانونی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شوند و کار برخورد با آنها را برای ما سخت می شود ولی به هر حال با وجود سختی کار سعی بر آن است که این افراد بدون این که آسیب جدی ای ببینند، دستگیر شوند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره مأموریت های ما در مرز لحظه ای تعطیلی ندارد و خدمت نیروی مرزبانی خدمتی عملیاتی در طول شبانه روز است ، خاطر نشان کرد : تشکر می کنم از حمایت های شما زیرا اگر این حمایت ها نباشد مرزبانان نمی توانند با این شجاعت و جسارت مأموریت های خود را انجام دهند .

حجت الاسلام و المسلمین “مظفری” نیز در این جلسه با قدردانی از خدمات مرزبانان مطرح کرد: اخیرا که بحث گروهک های تروریستی بسیار داغ شده بود به یاری خدا و حضور فعال مرزبانان هیچگونه آسیبی را نداشتیم.

وی ادامه داد: متجاوزین مرزی دغدغه ی ما نیز هستند، از طرفی آن ها برادران مسلمان ما می باشند و از روی ناچاری و نا امنی به ایران می آیند و از سوی دیگر شما نیز باید وظیفه ی خود را به خوبی انجام دهید چون هیچ قطعیتی نیست که فرد مذکور یک تروریست نباشد و این کار را سخت می کند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: در مقابل قانون همه مساوی اند و اگر نیروهای مسلح نیز مرتکب اشتباهی شوند باید در مقابل قانون پاسخگو باشند و اگر برخورد بدی را با دیگر افراد انجام دهند هیچ مأموری برای مردم قابل اعتماد نخواهد بود.
این مقام قضایی در پایان افزود: به دلیل حضور شما و زحمات بی دریغ همرزمانتان، مرزها امنیت خوب و مناسبی داشته و لحظه لحظه ی خدمت شما مرزبانان عبادت است.
رئیس کل دادگستری استان در پایان گفت : اگر در امنیت کامل به اجرای احکام مجرمین و قانون شکنان می پردازیم به اعتبار وجود شماست و این موضوع امروزه اعتبار مردم، رهبری و نام کشور ایران را بالا می برد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن