اخبار مهماقتصادی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: تولیدکنندگان به ماشین آلات و تجهیزات صنعتی ایرانی اعتماد کنند

کد خبر : 16434

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اگر تولیدکنندگان انتظار دارند در سال حمایت از کالای ایرانی، مردم به کالاهای آنها اعتماد و خرید کنند، خودشان هم باید به ماشین آلات و تجهیزات صنعتی ایرانی اعتماد نموده و به مراکز فناوری و تولید دانش ایرانی اتکا داشته باشند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، راضیه علیرضایی در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در محل شرکت صنایع پخت مشهد، تولید کننده ماشین آلات صنعتی، اظهارداشت: اعتماد تولیدکنندگان به ماشین آلات ایرانی، چندین مزیت دارد که از آن جمله می توان به ایجاد اشتغال دانش بنیان و بهره برداری از ظرفیت های فنی و مهندسی در تولید دستگاه ها اشاره نمود.
وی با اشاره به اینکه با وجود بالا رفتن نرخ ارز، طی سه ماهه امسال هم واردات و هم صادرات افزایش یافته است افزود: اگر بتوانیم کالایی را در بازار بین المللی بفروشیم، این امر باعث می شود کالایی که تولید می کنیم تبدیل به ارز شده و برگردد و فرصت های بیشتری نسبت به قبل در داخل کشور خلق کند.
وی به افزایش قیمت اخیر کالاها اشاره نمود و گفت: در حال حاضر ۵۰ پرونده بزرگ تخلف تشکیل داده ایم که خریدهای آنها با نرخ ارز قبلی بوده و کالا را با افزایش قیمت عرضه می کنند.
علیرضایی اظهارداشت: مبدا ثبت سفارش بخش عمده ای از این کالاها که بیشتر شامل لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم خانگی می باشد ، برخی از شرکت های واردکننده در تهران و سایر استان ها بوده اند.
وی تاکید کرد: برخی از افزایش قیمت ها در بخش خدمات حوزه تولید بوده است که باعث افزایش قیمت تولیدات و کاهش فرصت رقابت در بازارهای بین المللی و افزایش بار هزینه های غیرضروری به مصرف کنندگان می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن