اجتماعیاخبار مهم

کشف بیش از ۳۳ تن مواد مخدر و روان‌گردان طی سال گذشته در خراسان رضوی

کد خبر : 21116

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: از ۵ تیرماه سال ۹۷ تا به امروز با رشد، ۴ درصدی نسبت به‌سال گذشته، بیش از ۳۳ تن مواد مخدر و روان‌گردان از قاچاقچیان و خرده‌فروشان کشف و ضبط شده است.

به گزارش صبح مشهد، حسن جهان پیش از ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت فرارسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه شعار امسال سازمان ملل در حوزه مبارزه با مواد مخدر «سلامت همگام عدالت و عدالت همگام سلامت» است، گفت: پنجم تیرماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر از سوی سازمان ملل تعیین شده است، اگر به‌حوزه مبارزه با مواد مخدر نیم نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که اگر کشفیات ۱۰۰ کشور جمع شوند، برابر با کشفیات ایران نیست و خوشبختانه با توفیقات الهی و مجاهدت سربازان راه مبارزه با مواد مخدر، ایران بالغ بر مجموعه کشفیات ۱۰۰ کشور جهان در زمینه کشف و ضبط مواد مخدر توفیق داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی افزود: خبرنگاران به‌عنوان خط‌شکنان میدان مبارزه با اعتیاد و یک گروه تخریبچی باید صحنه را پاکسازی و جامعه را جهت یک مبارزه تمام عیار در این حوزه از نبرد مهیا کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به ۵ معضل بزرگ جامعه اشاره کردند، ادامه داد: مواد مخدر را به‌عنوان سرلوحه این معضلات عنوان کردند.

جهان اظهار کرد: در جنگ تحمیلی به‌لطف خدا و همت مردم توانستیم دشمن را مغلوب کنیم اما در صحنه جنگ نرم اتفاقی افتاد که نباید می‌افتاد و با وجود اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه یک عده از مسؤولان تلنگر‌ها را نادیده انگاشتند و باعث شدند دشمن به‌خاکریز‌ها و خط مقدم ما که خانه‌های ما بود، رخنه کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی بیان کرد: کشور ما به‌علت همجواری با افغانستان همواره در طول سالیان متمادی از بالاترین آمار در حوزه کشفیات مواد مخدر برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه کشور ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر ۲۳۰ شهید و ۱۳۰۰ جانباز را تقدیم کرده است، خاطرنشان کرد: در طول سال‌های مبارزه کشورمان با موادمخدر بهترین عزیزانمان را از دست دادیم، اما خوشبختانه با کمک خبرنگاران و اصحاب رسانه در عرصه مبارزه در امر پیشگیری فوری وارد صحنه عمل شدیم و آسیب‌ها را شناسایی کردیم و زبان گویای مردم و گوش شنوای مسؤولان شدیم.

جهان با بیان اینکه در گذشته در شهر معتادان متجاهر ولوله می‌کردند، یادآور شد: خوشبختانه با کمک پلیس مبارزه با مواد مخدر توانستیم عرصه را بر خرده‌فروشان تنگ کنیم و معتادان متجاهر را از سطح و حاشیه شهر جمع‌آوری کنیم.

وی افزود: از توفیقات این اداره جذب ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از معتادین متجاهر در اردوگاه ماده ۱۶ توسط سپاه امام رضا(ع) در مشهد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با بیان اینکه دشمن با تضعیف کانون گرم خانواده‌های ما باعث رقم خوردن اتفافات ناگوار در این حوزه شد، عنوان کرد: دختران و بانوان ما در یک رفت‌و‌آمد به آرایشگاه زنانه و باشگاه‌های ورزشی با هدف لاغر کردن خود گرفتار اعتیاد به مواد مخدر صنعتی مانند شیشه و کریستال شدند، متاسفانه هم‌اکنون مصرف سیگار و کشیدن ماده مخدر گل در بین جوانان و نو‌جوانان ما باعث تفاخر شده است و اکنون این زنگ خطر برای هوشیاری خانواده‌ها جهت احتیاط و پیشگیری هرچه بیشتر به‌صدا درآمده است.

جهان بیان‌کرد: ما صحنه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر را از دانشگاه‌ها شروع کردیم و متوجه شدیم از دانشگاه دیر است و به مدارس بردیم، اما از مدرسه نیز وقت گذشته بود، پس سنگر مبارزه را از زایشگاه‌ها شروع کردیم، چرا که متاسفانه هر ساله شاهد تولد نوزادان معتادی هستیم که از مادر معتاد متولد شده‌اند، از همین رو مبارزه با اعتیاد را باید از کانون خانواده‌ها شروع کنیم و روابط بین افراد خانواده را گرم و منسجم کنیم.

وی با بیان اینکه دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به آسیب‌های اجتماعی، مواد مخدر و اعتیاد است، گفت: رهبری همواره بر پیشگیری تاکید داشته‌اند و رکن مبارزه با مواد مخدر نیز پیشگیری از اعتیاد است که مقدم بر درمان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی به ارائه آمار کشفیات این سازمان در حوزه کشف و ضبط مواد مخدر در سال ۹۷ در خراسان رضوی پرداخت و تصریح کرد: از ۵ تیرماه سال ۹۷ تا به امروز با رشد، ۴ درصدی نسبت به‌سال گذشته، بیش از ۳۳ تن مواد مخدر و روان‌گردان از قاچاقچیان و خرده‌فروشان کشف و ضبط شده است.

جهان ادامه داد: ۸۹ درصد این کشفیات توسط نیروی انتظامی پلیس، ۸ درصد توسط نیروهای مرز‌بانی و ۲ درصد توسط نیروهای اطلاعات و ۱ درصد توسط اداره گمرک استان انجام شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن