زندگیورزشی

با مشارکت انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد؛ سومین همایش بزرگ دوچرخه سواری و ورزش خانوادگی برگزار می شود/ ورزش بیشتر، جسم سالم تر

کد خبر : 21078

تحقیقات علمی نشان می دهد ۳۰ درصد سرطان ها با تغییر سبک زندگی قابل پیشگیری بوده و ما در این زمینه نیازمند ارتقای سطح آگاهی شهروندان هستیم.
مصمم هستیم برگزاری همایش های دوچرخه سواری همگانی با مشارکت انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد، فارغ از هر گونه کار نمایشی و دارای یک پیام علمی برای زندگی بهتر باشد.
نشست خبری همایش بزرگ دوچرخه سواری همگانی در سالن جلسات مرکز درمانی انکولوژی رضا وابسته به خیریه انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، مدیر مرکز انکولوژی رضا در این نشست با بیان این که سومین همایش دوچرخه سواری با شعار ورزش بیشتر، زندگی سالم تر درروز جمعه ۳۱ خرداد برگزار می شود، گفت: تحقیقات علمی نشان می دهد ۳۰ درصد سرطان ها با تغییر سبک زندگی قابل پیشگیری می باشد.
دکتر فاطمه ورشویی افزود: ایجاد هوای پاک و سالم سازی محیط زیست، تغییر فرهنگ زندگی و ارتقای سلامت جسم و روان از جمله اهداف انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد در برگزاری همایش های دوچرخه سواری است، که آن را بصورت مرحله ای و از دوچرخه آغاز کردیم.
وی خواستار همکاری و مشارکت همه شهروندان، سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی و مسئولین برای ارتقای سطح آگاهی های عمومی شد و خاطر نشان ساخت: همیشه هزینه های پیشگیری بسیار کمتر از درمان بوده و سبک زندگی شهرنشینی و عادات نامناسب رژیم های غذایی خطری است که عدم توجه جدی به آن، سلامت جامعه را تهدید می کند.
مدیر مرکز انکولوژی رضا در ادامه با تاکید بر این که دنبال کار نمایشی و نمادین در مشارکت و برگزاری همایش های دوچرخه سواری نیستیم، افزود: در سومین همایش دوچرخه سواری و در محوطه مراسم اختتامیه، برای اولین بار شاهد برگزاری جشنواره ورزشی ویژه خانواده ها هستیم.
دکتر ورشویی در پاسخ به سوال خبرنگار صبح مشهد در خصوص علل انتخاب بیمارستان در حال ساخت ناظران به عنوان نقطه پایانی همایش دوچرخه سواری گفت: بزرگ ترین و مجهزترین بیمارستان سرطانی کشوربا مشارکت خیرین و مردم عزیز و همچنین بدون یک ریال وابستگی به بودجه دولتی در حال ساخت می باشد که خود نماد و نقطه عطف قدرت همگرایی و اتحاد مردمی در رفع مشکلات جامعه در حوزه سلامت به شمار می رود.
گفتنی است، همایش بزرگ دوچرخه سواری همگانی با مشارکت انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد، هیات دوچرخه سواری مشهد، شهرداری منطقه ۱۰ و سایر دستگاه ها و نهادهای مردمی روز جمعه ۳۱ خرداد ساعت ۷:۳۰ صبح از پارک ملت آغاز و دوچرخه سواران مسیر ۱۰ کیلومتری تا بیمارستان در حال ساخت ناظران واقع در قاسم آباد شریعتی ۴۵ را رکاب خواهند زد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن