اخبار مهماقتصادی

ذخیره آب سدهای خراسان رضوی سه برابر شد

کد خبر : 20949

 مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: حجم آب ذخیره شده پشت سدهای این استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود سه برابر شده است.

به گزارش صبح مشهد، رضا نوروززاده افزود: هم اکنون حجم آب ذخیره شده پشت سدهای خراسان رضوی ۶۳ درصد است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد بود.

وی حجم کنونی آب ذخیره شده پشت سدهای خراسان رضوی را ۹۸۴ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: ۷۴۶ میلیون متر مکعب از این مقدار از ابتدای سال جاری تاکنون به مخازن این سدها وارد شده است.

وی توان ذخیره سازی سدهای بزرگ و در حال بهره برداری استان خراسان رضوی را در مجموع یک میلیارد و ۵۷۲ میلیون متر مکعب ذکر کرد و اظهار داشت: یک میلیارد و ۲۱۱ میلیون متر مکعب از این مقدار مربوط به سد دوستی، مشترک بین ایران و ترکمنستان است.

نوروززاده گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد ظرفیت آب سد دوستی پر آب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد بود.

وی حجم آب ذخیره شده پشت سد دوستی را ۷۸۷ میلیون متر مکعب عنوان کرد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: در حال حاضر ۱۲ سد در این استان سرریز شده‌اند که سد فریمان به تازگی سرریز شده و سد ارداک نیز در آستانه سرریز شدن است.

وی سدهای سرریز شده در خراسان رضوی را شامل سدهای زاوین کلات، سده خواف، کمایستان سبزوار، یام سبزوار، دولت آباد چناران، بقچیز بجستان، چشمه سبز گلمکان، بند گلستان، فریمان، سدهای چهچه و قره تیکان در کلات برشمرد.

خراسان رضوی دارای ۳۲ سد در حال بهره برداری در تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان است.

منبع، ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن