اخبار مهماقتصادی

در سال رو نق تولید و همزمان با بازدید استاندار خراسان رضوی از واحد صنعتی فراپخت توافق شد؛ حمایت از توسعه شرکت تولید غذاهای کنسروی و ایزوله ی صادراتی فراپخت در استان

کد خبر : 20899

در سال رونق تولید و همزمان با بازدید علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی از شرکت طبخ غذای گرم فراپخت با امضا تفاهم نامه ای نسبت به توسعه این واحد اقتصادی تصمیمات لازم گرفته شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، بنا بر این تفاهم نامه از یک طرف شرکت فراپخت باید نسبت به ایجاد خط جدید تولید برای غذاهای کنسروی و ایزوله جهت صادرات و هایپرمارکت ها حداکثر ظرف مدت شش ماه اقدام و از طرف دیگر بانک ملی استان نسبت به تامین حداقل ۱۰ میلیاردتومان در فاز اول جهت خرید ماشین آلات تمهیدات لازم را پیش بینی نماید.
در این تفاهم نامه آمده است استانداری هم نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام خواهد نمود.
لازم به ذکر است با ایجاد فاز جدید این شرکت برای حداقل ۱۵۰ نفر مستقیم و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

مهندس رحیم غروری مدیر عامل فراپخت در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار ماگفت: هم اکنون روزانه ۴۰ هزار پرس غذا در کارخانه تولید و توسط خودروهای مجهز به سیستم گرمایشی تحویل خریداران می گردد.
وی عمده مشتریان فراپخت را آستان قدس رضوی، شرکت های دولتی، کارخانجات صنعتی و بیمارستان ها معرفی کرد و خاطر نشان ساخت: پخت غذا بر اساس ذائقه مشتری و ۱۸ نوع متفاوت کار ساده ای نیست که الحمدلله پرسنل پرتلاش و غیور اولین کارخانه غذای گرم ایران به خوبی این وظیفه را انجام می دهند.
مدیر عامل فراپخت به اهمیت غذا در حوزه سلامت هم اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف ایجاد و راه اندازی کارخانه، طبخ غذا بر اساس روش های علمی و ارتقای سلامت جامعه هست و تغییر رویکرد از آشپزی سنتی به صنعتی با حفظ کیفیت غذا و زمان پخت مناسب که صرفه جویی در انرژی و وقت را به دنبال دارد، از اهداف دیگر کارخانه فراپخت ایران می باشد.
مهندس غروری در بخش دیگر سخنانش به اشتغال ۲۶۰ نیروی مستقیم در ۲ شیفت کاری برای تولید ۳ وعده غذای روزانه و ۱۵۰۰ نیروی غیر مستقیم از جمله در حمل و توزیع اشاره کرد و افزود: جذب ۲۰ نیروی انسانی ورزیده را در دست اقدام داریم.

گفتنی است اولین کارخانه غذای گرم ایران با ظرفیت روزانه تولید ٧۵ هزار پرس غذای گرم و با سرمایه‌گذاری بالغ‌ بر ١٢میلیارد تومان، در مدت‌زمان یک سال در فضایی به مساحت ۴۵٠٠ متر زمین و زیربنای ٣۵٠٠ متر احداث‌شده است.
پخت‌وپز در دیگ‌های صنعتی کاملاً مکانیزه، رعایت تمام استانداردها و هماهنگ بودن و برابری با استانداردهای اروپایی و صرفه‌جویی در زمان و مصرف انرژی از جمله ویژگی های برتر و متفاوت این واحد صنعتی ملی می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن