شهری

در نشست مردمی مدیران شهری با ساکنین محقق شد؛ پاسخ مثبت معاون فنی و اجرایی منطقه ۲ به درخواست ساکنین مبنی بر بهسازی وضعیت فاضلاب، زیرسازی و آسفالت توس ۶۳

کد خبر : 20874

در نشست مردمی محله توس ۶۳ که با حضور رمضانعلی فیضی عضو شورای شهر، احسان قیطاقی معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ و مهدی یوسف زاده رئیس ناحیه ۳ برگزار شد در پی درخواست ساکنین منطقه برای بهبود شرایط محله ، معاون منطقه به این خواسته اهالی پاسخ مثبت داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، در این نشست ابتدا فیضی به اقدامات مثبت و موثر شهرداری منطقه ۲ در رسیدگی به حاشیه شهر در دوره جدید مدیریت شهری به ایراد سخن پرداخت و گفت: شورای جدید نگاه ویژه ای به مسائل پیرامون حاشیه شهر دارد و به کمک شهرداری تلاش دارد تا امکانات در خور شهروندان را در مناطق کم برخوردار فراهم کند.
وی برخی اقدامات صورت پذیرفته در حاشیه شهر را چنین برشمرد و افزود: در دو سال اخیر اقدامات فراوانی در این مناطق صورت گرفته از افتتاح سالن ورزشی تا ساخت پارک محلی، آسفالت معابر و پاکسازی زمین های بایر و رفت و روب منظم و … که همه نشان از دغدغه مدیران شهری برای ارتقا سطح کیفی خدمات در حاشیه شهر دارد و قطعا این روند تا رسیدن به وضعیت مطلوب از سوی مدیران شهری ادامه خواهد یافت.
در ادامه جلسه معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ به دغدغه های اصلی مدیران شهری برای رسیدن به توسعه مطلوب فضاهای شهری در مناطق کم برخوردار اشاره کرد و افزود: در دوره جدید شهری مبنای ارائه خدمت با اولویت رسیدگی به مناطق کم برخوردار شکل گرفته است.
احسان قیطاقی ادامه داد: در مناطق برخوردار زیر ساخت های شهری شکل گرفته ولی در حاشیه شهر نیاز است تا ابتدا زیر ساخت ها آماده شود تا شهرداری بتواند خدمات مطلوب تری ارائه دهد بر همین اساس اقدامات گسترده عمرانی، خدمات شهری، فضای سبز و فرهنگی و … با جدیت در حال پیگیری می باشد.
وی ایجاد کانال جمع آوری آب های سطحی در منطقه توس را ضروری دانست و اظهار داشت: نبود زیر ساخت های شهری موجب تحمیل هزینه های فراوان به شهرداری می شود و در بارندگی های اخیر برای جلوگیری از آبگرفتگی منازل، خیابان ها و ورود آب های جاری به داخل منازل تمام امکانات بسیج شده بود تا شهروندان با کمترین مشکل مواجه شوند.
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ به برخی اقدامات مدیریت شهری برای ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات شهری در حاشیه شهر اشاره کرد و افزود: ساخت پارک در توس ۶۳ که جز مطالبات به حق شهروندان بود به بهترین نحو انجام و به پایان رسید که این نشان از عزم جدی شهرداری منطقه برای ایجاد فضای سبز مطلوب و مناسب جهت افزایش نشاط و سرزندگی شهروندان دارد.
وی اقدامات صورت پذیرفته در حوزه عمرانی این منطقه را چنین عنوان کرد و گفت: اقدامات در حوزه عمرانی نیز شامل ۴۰ هزار مترمربع روکش معابر، ۱۱ هزار مترمربع آسفالت مشارکتی ، ۱۵۰۰ مترمربع اجرای تراش و روکش مکانیزه آسفالت میدان معراج ، ۱۵ هزار مترمربع لکه گیری آسفالت و ۱۰۰۰ متر اجرای کانال و …. می باشد که همگی در راستای رفاه ساکنین مناطق کم برخوردار انجام شده است .
قیطاقی اظهار داشت: بحث پاکیزگی مناطق کم برخوردار نیز همیشه سرلوحه کار ماست بر همین اساس در دو سال اخیر ۱۵۸ هزار متر طول تخلیه و لایروبی جویها و کانالهای سرپوشیده، ۱۶۱ هزار مترمربع تسطیح و پاکسازی معابر خاکی، ۸۵۰ تن میزان جمع آوری لجن و سرجارو از کانالها، ۲۵ هزار تن میزان جمع آوری زباله ، بالغ بر ۱۷ هزار تن میزان جمع آوری خاک و نخاله، ۱۸ هزار مترمربع امحای پوستر و دیوارنوشته (پوستر و عکس) انجام شده است.
وی فعالیت در حوزه فرهنگی را در کنار اقدامات عمرانی، فضای سبز و خدمات شهری بسیار ضروری دانست و ادامه داد: در راستای توانمند سازی شهروندان برای داشتن شهری پاک و ایمن، اقداماتی مانند راه اندازی مجموعه کارآفرینی، برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد با مشارکت شورای اجتماعی محله، برگزاری مراسم مذهبی در مناسبتها، برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی، برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی ویژه بانوان سرپرست خانوار و … در این منطقه صورت پذیرفته است.
در پایان این نشست، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و با توجه درخواست ساکنین مبنی بر بهسازی وضعیت فاضلاب، زیرسازی و آسفالت توس ۶۳، معاون فنی و اجرای منطقه ۲ قول داد تا قبل از پایان سال جاری مردم شاهد زیر سازی و آسفالت این معبر باشند .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن