مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر؛ مراسم خوانش کتاب در کمین گل سرخ برگزار شد

کد خبر : 20867

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با حضور نویسنده کتاب و جمعی از سرداران عملیات بیت المقدس مراسم خوانش کتاب درکمین گل سرخ برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با حضور نویسنده کتاب و جمعی از سرداران عملیات بیت المقدس مراسم خوانش کتاب درکمین گل سرخ برگزار شد.

یکی از بهترین کتاب‌ها برای الگو قرار دادن آن در زندگی، «در کمین گل سرخ» است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در جلسه خوانش کتاب «در کمین گل سرخ» اظهار داشت: سومین نشست خوانش کتاب با همت اداره کل کتابخانه‌های استان و همکاری سایر دستگاه‌ها برگزار شده و خروجی مطلوبی دارد، تعداد افراد در هر جلسه افزایش می‌یابد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: تهیه و نشر کتاب‌هایی متناسب با تأکیدات معصومان(ع) باید در دستور کار قرار گیرد، همچنین حضور راوی به درک کلیات کتاب توسط مخاطب کمک می‌کند، مخاطب در صورت درک بهتر از خوانش کتاب، برای خواندن کتاب‌های بیشتر تشنه‌تر می‌شود، این امر در حال حاضر در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: امروز یکی از بهترین کتاب‌ها برای الگو قرار دادن آن در زندگی، «در کمین گل سرخ» است، که در سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی از تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب نیز رونمایی شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: بسیاری از فرمول‌های موجود در این کتاب مانند صبر، مقاومت، ایستادگی و نظایر این موارد لازمه وجود زندگی بهتر است.

سبزیان خاطرنشان کرد: باید این کتاب در سبک و روش زندگی ما تأثیرگذار باشد، شهدای دفاع مقدس به ویژه شهید احمد کاظمی، احمد متوسلیان و سایر شهدای منشأ اثر و بزرگواران حاضر در جامعه تلاش بسیاری برای وضعیت کنونی داشتند، شهدا از کرامت ویژه‌ای برخوردارند که با حضور در این جلسات کرامت آنها شامل حال ما نیز می‌شود.

نتوانستیم تصور ایثار و از خود گذشتگی جنگ را نشان دهیم

رئیس هیئت مدیره خیران کتابخانه‌ ساز خراسان رضوی در ادامه این برنامه گفت: از شهید صیاد شیرازی گفتن کار ساده‌ای نیست، کار صیاد در دفاع آنقدری اهمیتی نداشت که در اتصال سپاه و ارتش با اهمیت بود.

محمدحسین روشنک بیان کرد: منظور این نیست که نقش صیاد در دفاع کم رنگ بود، بلکه نقش او در اتحاد و اتصال بین سپاه و ارتش آنقدر پررنگ است که اگر امروز این اتحاد وجود دارد از تلاش‌ها و نقش بی‌بدیل و بی‌نظیر او است.

وی اظهار کرد: ما در بین سپاهی‌ها سپاهی بسیجی داریم، در بین ارتشی‌ها هم ارتشی بسیجی داریم و صیاد در رأس ارتشی‌های بسیجی بود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی درباره کتاب «در کمین گل سرخ» گفت: باید بگویم از روانی متن لذت بردم، امروزه نویسنده‌هایی که از جنگ و جبهه می‌نویسند، کارشان کمتر از فردوسی نیست.

روشنک متذکر شد: ما نتوانستیم تصور ایثار و از خود گذشتگی جنگ را نشان دهیم، صدا‌وسیما، رسانه‌ها و مطبوعات ما نتوانستند به‌خوبی جنگ را بیان کنند.

وی با انتقاد از تولیدات دفاع مقدس خاطرنشان کرد: تولیدات ما تنها بخشی از واقعیت است و فیلم‌هایی که ساختند هم خوب نیست، اگر راست می‌گویند کتاب را فیلم کنند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی در پایان به نقش شهید صیاد شیرازی در ایجاد وحدت میان سپاه و ارتش بود اشاره و خاطر نشان ساخت: این نقش چنان پررنگ بود که امروز ملت ایران به همین دلیل به ارتش جمهوری اسلامی افتخار می‌کند، نقش شهید صیاد شیرازی بی بدیل و بی نظیر بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن