اخبار مهمدانش و فناوریورزشی

محبوبه صراف زاده مدیر هنرستان فنی و حرفه ای نور موسوی دارای رشته تخصصی تربیت بدنی خبر داد؛ مرحله کشوری نخستین المپیاد شایستگی محوری رشته تربیت بدنی به میزبانی این آموزشگاه در مشهد برگزار می شود

کد خبر : 20853

هنرستان دخترانه تربیت بدنی زنده یاد عذرا نور موسوی به همت سرکار خانم رکنی ریاست آموزش و پرورش ناحیه ۴ مشهد و همکارانشان،۲۷ و ۲۸ خرداد میزبان برگزاری اولین المپیاد کشوری شایستگی محور ویژه هنرجویان فنی و حرفه ای دختر رشته تربیت بدنی در کشور است.
به گزارش صبح مشهد، مدیر هنرستان دخترانه نور موسوی گفت: هنرستان فنی و حرفه ای نور موسوی دارای رشته تخصصی تربیت بدنی با سابقه ۲۰ ساله به عنوان یکی از مطرح ترین هنرستان استان و یکی از بهترین های کشور هر ساله مقام های متعددی درزمینه های علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری کسب نموده و امسال بعنوان پایلوت کشوری در اولین دور المپیاد شایستگی محور ویژه کلیه هنرستانهای کشور در رشته تربیت بدنی انتخاب گردیده است.
محبوبه صراف زاده با تشریح روند و عنوان مسابقات گفت: مسابقات شایستگی محور در طرح تحول بنیادین اموزش و پرورش که تغییر کتاب های درسی را به دنبال داشته، در قالب پودمانی تعریف و طبقه بندی می شود که بر این اساس، یک هنرآموز بایستی شرایط قبولی در کلیه پودمانهای دروس شایستگی های فنی و غیر فنی را احراز نماید و چنانچه فاقد آن باشد، نمی تواند دیپلم بگیرد و وارد بازار کار گردد.
قابل ذکر است شایستگیهای فنی در رشته تربیت بدنی کلیه دروس علمی و عملی مختصص این رشته میباشد و شایستگی های غیر فنی شامل دروسی نظیر الزامات محیط کار و فن آموری نوین و اخلاق حرفه ای و… میباشد.
مدیر نمونه ناحیه ۴ مشهد خاطر نشان ساخت: امسال المپیاد شایستگی محور اولین اجرا و مختص دانش آموزان پایه ۱۲ است که فقط در قسمت دختران برگزار میشود.
در طی برگزاری مرحله استانی که آنهم در همین هنرستان برگزار گردید با توجه به تغییر کتب کار رقابت سخت تر شده بود. طرح سوال برای اولین بار از تلفیق شایستگی های فنی و غیر فنی بسیار دشوار بود. با اینحال با همراهی سرگروهان و هنراموزان متبحر این رشته سوالات به بهترین شکل طراحی گردید.
وی گفت: در مرحله استانی ۱۰ دانش آموز از ۱۰ هنرستان رقابت کردند که درپایان هانیه پورنوروزی از هنرستان تربیت بدنی نور موسوی در یک رقابت سخت و فشرده موفق به راهیابی به مرحله کشوری شد که در ۲۷ و ۲۸ خرداد ماه با شرکت نمایندگان برتر ۳۰ استان کشور برگزار خواهد گردید.

صراف زاده که به عنوان مدیر نمونه در سطح ناحیه ۴نفر مشهد هم انتخاب شده در ادامه گفتگو با بیان این که ۲۴۰ دانش آموز دراین مدرسه تحصیل می کنند، افزود: دانش اموزان این هنرستان اغلب نماینده مدرسه قهرمان در سطح استان و کشور هستند . وی گفت همچنین دانش اموزان ما در تاترعروسکی و صحنه ای، داستان سرایی و سرود هم دارای عنوانهای اول استانی و کشوری هستند.
وی در خصوص سایر برنامه های فرهنگی در کنار ورزش خاطر نشان ساخت: درسالهای گذشته همکاران ما هزینه های روز معلم را به انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی اهدا کردند و امسال هم توفیق داشتیم این هزینه را با یاری ریاست محترم اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ سرکار خانم رکنی به سیل زده ها اختصاص دهیم که یکی از دلایل آن هم فرهنگ سازی و نمایش اخلاق پهلوانی و کمک به همنوع برای دانش آموزان ورزشکارمان بود.
صراف زاده به یکی دگر از کارهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: هر سال جشن ایتام را با حضور ۱۰۰ نفر ازبچه های بد سرپرست و بی سرپرست برگزار که در این بین از همراهی انجمن اولیا مربیان همکاران و دانش آموزانمان بی بهره نیستیم. در این جشن علاوه بر آشنا کردن دانش اموزان مدعو با رشته تربیت بدنی و ساختن یک روز شاد و مفرح به دانش آموزان هنرستانمان درس مسوولیت پذیری و کمک به همنوع میدهیم.

وی در خصوص اثرات تربیتی تلفیق ورزش و اخلاق خاطر نشان ساخت: وقتی دختران انرژی خود را تخلیه می کنند ، استعدادهای بیشتری شکوفا شده وبه لحاظ اخلاق آسیب کمتری می بینند.
مدیر هنرستان تربیت بدنی دخترانه نور موسوی به توسعه کارگاه ها و فضاهای ورزشی با کمک خیرین در مدرسه اشاره کرد و گفت:در دو سال گذشته با یاری خیر محترم زنده یاد فاطمه نور موسوی ساخت کارگاه های تنیس روی میز و ژیمناستیک و بدنسازی پایان پذیرفت و انشالله با یاری خیرین مدرسه ساز ساخت کارگاههای شطرنج دومیدانی تیراندازی و سالن اجتماعات هم در دست اقدام قرار خواهند گرفت که دانش اموز دختر برای فعالیت های ورزشی و درسی خود از مدرسه خارج نشده و فضایی ایمن برای گذراندن دروس خود داشته باشند.
وی از همکاری خیرین ، سرکار خانم رکنی رئیس اداره ناحیه ۴ آموزش و پرورش مشهد و همکارانشان در حوزه معاونت آموزشی و فنی و حرفه ای و همچنین معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۲ آقای رستمی به خاطر حمایت و همکاری با این مدرسه تشکر کرد.

محبوبه صراف زاده که کارشناس ارشد آسیب شناسی در حوزه ورزش هم هست، با اظهار نگرانی از فیزیک نامناسب کودکان و نوجوانان امروزی گفت: متاسفانه تغییر سبک زندگی و دوری از ورزش موجب شده، شاهد دانش آموزانی با آسیب ها و ناهنجاریهای فیزیکی از قبیل سر به جلو، زانوی پرانتزی و…. باشیم و امیدوارم خانواده ها با همکارای معلمین ورزش نسبت به این مهم دغدغه جدی داشته وبا کسب آگاهی های لازم ، همت و جدیت لازم را در راه سلامت فرزندانشان داشته باشند.
گفتنی است هنرستان دولتی تربیت بدنی نور موسوی که تا ۲ سال پیش به نام فاضله شناخته شده، تاسیس سال ۱۳۷۸ و در خیابان فرامرز عباسی ۳۲ واقع شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن