اقتصادیزندگی

یادداشت روز؛ دواجلاس، دو افطاری، دو عکس دو نکته پرمعنا

کد خبر : 20831

نویسنده: محمد حسین روشنک؛ رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی و عضو اتاق بازرگانی

بدون توجه به مطالب مطرح شده در این اجلاس ها ، در نگاه به دوعکس از راًس دو اجلاس ، تفاوتی ظریف اما پرمعنا و اثرگذار مشاهده می شود.
در اجلاس قوه قضائیه با اینکه رییس قوه نگفته دست کارآفرینان را میبوسم اما دو کارآفرین به ویژه یک خانم تولید کننده بیش از معاونین خود احترام کرده و در راًس مجلس کنار خود نشانده، که اتفاقا یک نفر از آن دو نفر منتقد و معترض جدی قوه قضائیه نیز بوده است .
البته رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی و یا همان تشکل که بعضی ها از نام پارلمان بخش خصوصی برای آن استفاده می کنند در اجلاس حضور نداشته ، قلم از اینکه رئیس اتاق دعوت شده بوده یا خیر اطلاعی ندارد .
اما در اجلاس دولت اعتدال و امید که جناب آقای روحانی که همیشه برای انتخابی بودن جایگاه ریاست جمهوری ارزش فراوان قائل و به آن افتخار کرده است و دراجلاس از بوسیدن دست کارآفرینان سخن گفتند، حاضر نشدند به معاونین و همکاران خود بگوید صندلی خود را با رییس اتاق ایران که در فرایند طولانی و با کسب اعتماد نخبگان اقتصاد کشور به عنوان رییس تشکل همه کارآفرینان انتخاب شده است عوض کنند تا در راًس اجلاس یک یا دو کارآفرین نیز حضور داشته و دست بوسی واقعی که همان احترام و ارزش به کار آفرینان است معنا پیدا کند ، سخن در این موارد بسیار است ، باشد برای زمان دیگر .
قلم که دولت و آقای ظریف را در شکست برجام تحت تاثیر اقدامات داخلی گروه های خود سر از یک طرف و عربستان ، رژیم صهیونیستی و ترامپ از طرف دیگر مظلوم می داند از نبود تدبیر و هماهنگی حداقلی در تیم اقتصادی دولت اقای روحانی به ویژه در وزارت خانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی که البته تا اندازه ای ریشه در ادغام وزارت خانه ها در دولت های احمدی نژاد دارد ، نگران و ناامید است .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن