اجتماعیاخبار مهم

حجه الاسلام رامیار مسئول عقیدتی سیاسی مرزبانی خراسان رضوی؛ امنیت جوششی است/ امکان ندارد مرز ناامن و شهر در امنیت باشد!

کد خبر : 20800

امنیت بار بدنی نیست، پاشیدنی هم نیست؛ امنیت جوششی است و تعبیر ما این است که امنیت حاصل پیوستگی آحاد جامعه است.

در مجموعه مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، زحمت کشانی خدوم و گمنام حضور دارند و تا در مرز و آن محیط نباشی، سختی های کار به معنای واقعی لمس نخواهد شد.
به گزارش صبح مشهد، مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که امنیت جوششی است از درون جامعه که حاصل آگاهی وبصیرت آحاد مردم است، افزود: امکان ندارد مرزی ناامن و شهری در امنیت و آرامش باشد و انصافا مرزبانان ما زحمت کش وشهدای آنها مظلومند.
حجه الاسلام رامیار در بخش دیگر گفتگو با اشاره به سختی های کار مرزبانان بویژه در نقاط صعب العبور و کوهستانی گفت: تا زمانی که شخصا درمرزها و با اون حال و هوا و شرایط جغرافیایی، کاری و خدمتی قرار نگیرید، نمی توانید به معنای واقعی کلمه سختی کار را درک نمایید.
وی با ذکر خاطره ای از مقام معظم رهبری در خصوص توصیف مقام مرزبانان خاطر نشان ساخت: به نظرم بهترین جملات و بهترین کلمات رو در حق و شان مرزبانان این نظام، خود رهبری معظم و فرمانده کل قوا فرمودند که  مربانان و شهدای مرزی ما مظلومند..
وی تصریح کرد: در حادثه سقوط سقوط بالگرد ناجا در فروردین ماه برای حمل و نقل نیروها، پاسگاه مربوطه در منطقه ای بود که قریب به ۳ متر برف آنجا باریده بود. امکان حضور در پاسگاه با با خودروهای مجهز مرزبانی میسر نبود که دیدید و شنیدید برای بالگرد هم سانحه رخ داد.
حجه الاسلام رامیار ادامه داد: بعضی از این عزیزان مرزبان اونجا می مانند تا امکان برگشت به شهر فراهم بشه، حتی تا ۳ ماه!
وی افزود: برخی اوقات از مسئولین دعوت می کنیم برای بازدید بیان پاسگاه های مرزی، مثلا شخص حاج آقای ادیانی ریاست محترم سازمان عقیدتی سیاسی ناجا و یا جناب حجه الاسلام راشد یزدی رو که بریدم مرز، گفتند: با مشاهده مرزبانان جوان و مقتدر که آراسته به بصیرت انقلابی هستند، نگاه ما نسبت به مرزبانی واقعا تغییر کرد. تنها درخواست مرزبانان این بود که سلام ما رو به مقام معظم رهبری برسونید.
برای خود ما هم جالب بود که با این همه سختی، مشکلات گرفتاری ها و محرومیت ها، سربازان وطن نه شکایتی داشتند و نه گلایه! کلامشون این بود که سلام ما رو به آقا برسونید.
وی در بخش دیگر گفتگو با اشاره به اینکه امنیت حاکم بر جامعه در سایه جهاد نیروهای مسلح کشور است ، گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا رمز پایداری انقلاب اسلامی است و ما باید همواره قدردان ایثارگری این عزیزان وخانواده گرانقدرشان باشیم.
مسئول عقیدتی سیاسی مرزبانی خراسان رضوی از امنیت جامعه به عنوان هدیه با ارزش شهداء برای ملت ایران یاد کرد و خاطر نشان کرد :بهترین مرگ ها برای انسان مسلمان شهادت است و شهدای ما با اهدای خون پاک خود به جهانیان ثابت کردند که با تمام وجود از انقلاب و ولایت فقیه پشتیبانی می کنند.
حجه الاسلام رامیار تصریح کرد: شهدای ما دنیا را مبهوت رشادت خود کرده و با جانفشانی و از خودگذشتگی خویش لرزه بر اندام دشمنان اسلام انداختند و حیله ها و ترفندهای آنان را نقش برآب کردند.
وی نقش مرزبانی را یک نقش تامین کننده دانست و خاطر نشان ساخت: به عنوان کسی که قریب ۲۰ سال در نیروی های مسلح چه انتظامی، مرزبانی یا ارتش توفیق خدمت داشته ام، تاکید می کنم، امکان ندارد مرزی ناامن و شهری در امنیت و آرامش باشد و انصافا مرزبانان ما زحمت کش وشهدای آنها مظلومند.
وی گفت: ۳ ماه در نیروهای مسلح کمیته ای داشتیم که مسائل فرهنگی رو در مرزها اعم از انتظامی و یا ارتش بررسی و سپس باید به محظر آقا گزارش داده می شد.
ما ۳ نوبت بین این نیروها بودیم. در خط مقدم جبهه مبارزه با ناامنی، مرزبانان و سربازان ما نقش خود را خوب ایفا کرده بودند، چرا که نتیجه را در جامعه به خوبی مشاهده می کنیم.
وی به تفاوت مرزهای خراسان رضوی با سایر استان های مرزی کشورمان اشاره کرد و افزود: ما با کشورترکمنستان و افغانستان که امنیت خوبی ندارد، هم مرزیم که در حقیقت امنیت مرز آنها رو هم ما پوشش می دهیم و زحمت مرزبانان و اهمیت کار را دوچندان می کند.
مسئول عقیدتی سیاسی مرزبانی خراسان رضوی در پایان تاکید کرد: نگاه ما به مرز یک نگاه مقدس است و اگر این نگرش بر زندگی ما حاکم شد، انسان تا پایان جانش در مسیر خدمت و شهادت است.
وی از اصحاب رسانه و خبرنگاران دعوت کرد از پاسگاه های مرزی استان دیدن کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن